Gå til innhold

Dere som har fått planlagt keisersnitt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det veldig vanskelig for dere å få det?

Jeg venter min nr 2 nå, og tenker daglig på det her, jeg vil absolutt ikke føde igjen, har hat masse tull med underlivet mitt senere, det ødelegger mye av privatlivet osv..

Skal snart til jordmor, er snart 11 uker, og jeg håper hun forstår, har sydd flere ganger, og vil ikke rippe opp der nede igjen nå:(

Åssen går jeg frem her?:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det opp med jordmor, hun sender en henvisning til sykehuset for deg. Hva som skjer videre er litt forskjellig fra sykehus til sykehus, men mest sannsynlig vil du få innkalling til en samtale med fødselslege om fødselsforløp, da kan du fortelle at du vil ha snitt og hvorfor.

Jeg hadde planlagt snitt for fire måneder siden, det var ikke vanskelig å få. Jeg har hatt 3 tøffe fødsler og siste var helt forferdelig og endte med en skade på barnet, så jeg fikk keisersnitt med en gang. Trengte ikke den samtalen heller, fikk dato med en gang. Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk det i Bergen som er en av de mest restriktive i følge ryktene, og det var ikke noe stort problem. Traumatisk fødsel forrige gang der sønnen min ble skadet, og det var ikke pga. legefeil. Sånt skjer bare, og det endte med hasteks.

Jordmoren sendte et brev om fødselsamtale, og det ble vurdert av sykehuset.

Skrevet

Nei ikke for meg jeg hadde fødsel en som endte i katastrofe ks, samt var utsatt for overgrep når jeg var 12, jeg hadde skrevet et brev om hvorfor jeg ønsket det og virkelig blottlagt følelser rundt første fødel plus det medisinske som gikk galt. Og fikk vite at jeg fikk invilget allerede i det jeg møtte ho som hadde samtalen med meg.

Men jeg overhørte en samtale mellom hun som har disse møtene og ei på opplæring og da hørte jeg at bare en av 6 som var satt opp til samtaler den dagen kom til å få invilget slik det så ut da, så tviler på at det er lett å få invilget

Skrevet

Jeg fikk innvilget planlagt ks ved landets "strengeste" sykehus, UNN. (Lavere ks-hyppighet enn t.o.m. Haukeland!) Det var ikke helt enkelt, men jeg råder deg til å snakke med en overlege så snart som mulig. Jordmor kan mene hva hun vil, men det er overlegen som tar avgjørelsen. Du må nok uansett regne med å leve i uvisshet i noen måneder til, de sender ikke ut brev om ks (med dato) før noen uker i forveien.

Skrevet

Takk for fine svar=)

Jeg gruer meg noe helt sykt, jeg hadde en fin fødsel, og hun kom ut fort, men jeg sydde engang når jeg var 16 år fordi han jeg var nesten sammen med bommet så innmari, jeg revnet skikkelig og har sliti med dette frem til jeg fikk den min lille. da endelig ble det bra, men tanken på at det skal enda mer justeringer til der nede klarer jeg ikke engang til. Endelig fornøyd med andre ord.

HI

Skrevet

Jeg fikk innvilget keisersnitt etter to samtaler med lege og jordmor på fødepoliklinikken. Det var ikke vanskelig siden jeg hadde en tidligere vond fødselsopplevelse som endte i ks, og fare for samme komplikasjoner igjen. Jeg fikk så og si velge selv. De annbefalte jo å prøve vanlig fødsel, men hadde full forståelse at jeg ikke ønsket dette. Fikk dato forrige uke og det er deilig å bare kunne nyte de siste ukene av svangerskapet uten å grue meg. Dette er forresten i kr sand. Jeg har inntrykk av at har man gode grunner og har født før er det ganske lett å få ks. Verre om man er førstegangs og har fødselsangst, da prøver de nok mere å overtale/tvinge gjennom en vaginal fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...