Tøysetipp Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Mine er de som skapte de gode relasjonene. Sommerminner på campingen til mine besteforeldre. Svabergene, gavemilde besteforeldre og sommervenninnene. Det var alltid så spennende å se dem igjen, litt sjenerte i starten, men så var vi snart like varme i trøya. Krabbefiske, kjøre til ulike strender og marinaer for å spise mat og is. Langbord på stranden og besteforeldre med fest til langt på kvelden:-) Jeg synes det var mine fineste minner. Langt bedre enn alle utenlandsreisene til fjerne strøk.
It's all about me Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Da jeg jeg for litt over et år siden koste meg på stranda. Lå på magen med gravidmagen gjemt i et hull jeg hadde gravd ut først. Så på mannen og eldstegutten leke i vannkanten og noen få meter bak svømte og lekte to delinflokker fram og tilbake. Den ene flokken var to voksne delfiner og et lite barn. Mannen prøvde å svømme bort til dem, og de lekte med han ved å slippe han nære for så å hoppe unna igjen og igjen. Denne stranden lå bare hundre meter fra der vi bodde så detet var dagligdags, men like spesielt hver gang fordet.
Tøysetipp Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2009 Så flott det hørtes ut. Hvor var dette stedet?
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. juni 2009 #4 Skrevet 20. juni 2009 Bilturene til Middelhavet =) Vi opplevde så masse spennede og mange nye ting. Det var supre ferier det. Vi så ikke bare autobanen/autostradaen, men fjell, innsjøer, mange folk som levde sitt liv i små landsbyer.
erteposen + 4 Skrevet 20. juni 2009 #5 Skrevet 20. juni 2009 Sommeren ble tilbrakt hos bestemor og bestefar på en liten gård i havgapet. Friheten var enormt stor, og det var et paradis for et barn som bodde i en storby i USA. Badet, fisket, sov på låven eller telt sammen med mange søskenbarn, drev gården og gikk på fjellet med bestefar. 2 mnd alene uten foreldre - helt fantastisk.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juni 2009 #6 Skrevet 20. juni 2009 mine beste sommer minner er forand bålet på bakken eller en strand i danmark på sankthans aften med sang og brenning av hekser eller troll. det gir en trolsk stemning og en smakebit av historien
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 20. juni 2009 #7 Skrevet 20. juni 2009 Fisketurene til Gudvangen med besteforeldrene mine=) Var alltid med der to uker om sommeren (mamma hadde blitt slaktet på dib!) fra jeg var 2-3 år, siden foreldrene mine måtte på jobb og bhg var stengt...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juni 2009 #8 Skrevet 20. juni 2009 jeg har til gode og møte noen som lever slik og behandler barna sine slik at de ikke blir slaktet på dib om alt kom ut
Alba44 Skrevet 20. juni 2009 #9 Skrevet 20. juni 2009 Det er så mange.... )) - da jeg ble mamma - da mannen og jeg ENDELIG ble kjærester - alle deilige dager som mamma tok oss med på strandturer. Masse god mat, drikke, hun holdt orden på og hele tiden passet på at vi fikk tørre håndkler etter å ha badet...Å få sitte innpakket i håndkle på fanget til mamma var såå godt!! ( håper jeg kan gi sønnen min like gode minner fra sol,sommer og strandliv) - fest og moro fra tidlig til sent. Har vært på mange veldig bra festligheter på sommerstider..
cherry coke Skrevet 20. juni 2009 #10 Skrevet 20. juni 2009 Har mange gode minner=) Et av de beste er faktisk ferien i fjor. Det var den første skikkelige ferien sammen med dattern min. Hun var et stort smil fra vi satte oss i bilen og hele ferien. herlige jenta=) Men husker godt bilferiene fra da jeg var liten. Mamma, pappa, brødrene mine og jeg pakket inn i bilen og kjørte på måfå. Stoppet på campingplasser, leide hytter , hotellrom etc. Var i Norge, Sverige, Danmark og flere steder...Var borte i ukesvis (føltes det som) og vi grillet, var sent oppe, mamma hadde med gitaren og vi lagde bål, sang og koste oss=)
Hikken Skrevet 20. juni 2009 #11 Skrevet 20. juni 2009 Flere ting :-) Sommerhus på Marienlyst i Danmark med sykkelbåter, stooore kuleiser og deilig kromat. Seilferiene med pappa langs svenskekysten, følelsen av svaberg under barneføtter, og det eventyret det var å sove i ny havn hver natt med nye barn å bli kjent med :-) Og hytta vår! Med kanoen, lekeloftet, jenterommet, sovehulen og alt det andre! Og nærbutikken som ble drevet av et gammelt ektepar (Liv og Oscar), vi pleide å gå dit gjennom skogen og plukke markjordbær på strå til dem, da fikk vi alltid velge oss en liten smågodtting hver :-) I år skal jeg på hytta med eget barn, egen liten familie :-) Gleder meg!
*Rutletutt* Skrevet 20. juni 2009 #12 Skrevet 20. juni 2009 Sommerene vi tilbrakte i Nord-Norge, hvor pappa vokste opp. på en liten øy utenfor Harstad - bare ren idyll og herlige minner. Farmor og farfar bodde der til de ble såpass gamle at flyttet til Harstad om vinteren - men bodde fremdeles på øyen om sommeren. Alltid mange folk der om sommerene oget utrolig bra samhold mellom oss som var der - mange på min alder som møttes år etter år:o) Fisketurer med sjarken til farfar, farmors nybakte brød, spille fotball på gamle-skolen, gå til gruva på oppdagelsesferd og løpe til kiosken/buktikken de tre timene den var åpen;o)
Tøysetipp Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #13 Skrevet 20. juni 2009 Hadde et slikt minne i fjor jeg rutletutt, hos min eks med vesla. Også på en øy utenfor Harstad. Fantastisk å grille bål i fjæra, sitte ute til sene natten med fjellene og havet i nærmeste sikte, fisketurer med sjarken også var jeg veldig forelsket - og det gjorde det enda bedre. Sukk.
Silja FullFres McQueen Skrevet 20. juni 2009 #14 Skrevet 20. juni 2009 Kan ikke huske noen sommerminner fra da jeg var lita, så det må bli da jeg var "fjortis"... Høhø. Sprell og fart og fanteri fra morgen til kveld. Gøy! Nå er hver eneste sommer den beste egentlig, siden jeg får være sammen med min egen lille familie. Har store forhåpninger til denne sommeren, med giftermål og greier, og etterpå skal vi ta med ungene på biltur en eller annen plassen. =) (Bruker sjelden å planlegge, bare hive oss i bilen plutselig en dag, og dra) =)
Mom2Two Skrevet 20. juni 2009 #15 Skrevet 20. juni 2009 Å, det er så mange, foreldrene våre var flinke til å ta oss med på tur. Tror jeg husker spesielt godt en sommer jeg var 12 år. Vi var på tur nedover hele Europa, men tilbragte ekstra lang tid i Ungarn, ved Balatonsjøen. Det var ikke noe utbygget turisme der, så vi endte opp med å leie et soverom i hytten til en ungarsk familie. De hadde en gutt på min alder, som jeg bare ble så uuuutrolig forelsket i og han i meg. Beste sommeren EVER..hehe... Men jeg var fullstendig knust da vi skulle dra, og den kjærlighetssorgen varte leeenge. Som en god nummer to tror jeg var da pappa og jeg var og så på Wimbledonturneringen (det var på den tiden da tennis var hele livet mitt..) det var virkelig det største som kunne ha skjedd meg på den alderen tror jeg:-) Ellers båtturene vi hadde hjemme til en badestrand som bare vi og andre i familien visste om. Det var selve paradiset som barn å dra dit:-) Denne listen tror jeg kan bli veeeldig lang om jeg tenker mer:-)
It's all about me Skrevet 20. juni 2009 #16 Skrevet 20. juni 2009 Det var opp i nord i Florida. Skikkelig paradis )
Tøysetipp Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #17 Skrevet 20. juni 2009 Hadde du også et lidenskapelig forhold til tennis, vennen. Jeg kan godt forstå at wimbledon var et stort øyeblikk til livet - og et godt minne. Min stefar var kretsmester i tennis i mange år på rad, og han tok meg med på double-turnering en sommer i danmark. Vi sov på en herregaard og hadde siute med boblebad og stor terrasse. Var også på en samling på mallorca, med mange gode (tennis)minner. Nå må jeg innrømme at tennisferdighetene mine suger big time:-/
Tommage♀♂ Skrevet 20. juni 2009 #18 Skrevet 20. juni 2009 Kjøreturen fra vestlandet over Haukeli i en gammel blå stasjonsvogn med grått interiør, pyntet i fargeglade soveposer for anledningen. Ingen bilbelter, bare forventingsfulle (og utålmodige) barn i baksetet. Rastepausene, hvor mamma hadde isbokser fulle av brødskiver, og vi fikk bade i elva. Hydrostranda, hvor vi var hver sommer, badestranden, krabbefiske på bryggekanten, tur til Sommerland i Bø, utedoer og masse lekekamerater. Campingturer med en gammel, oransj og brun dobbel combicamp (hehe, den var STØGG). Sandejord, hvor jeg fikk en venninne jeg skrev brev med i årevis etterpå, som jeg enda husker både navn og adresse til. (Jeanette Bråthen fra Skarnes, er du her??) Tenker ofte på dette, og vil gjerne skape sånne minner sammen med mine barn. I år går turen til Hydrostranda, og jeg håper de får noen av de samme minnene som jeg har=)
Musemor med tre søte små Skrevet 20. juni 2009 #19 Skrevet 20. juni 2009 Jeg og min samboer (han som nå er min mann) hadde vært ute på by'en og blitt sittende på nachspiel på utestedet etter stengetid. Når fatet ble tomt ble vi, og en del andre bare sittende å prate. Når vi endelig begynte å bevege oss hjemover, i 5-6 tiden, var vi på nedadgående rus. Hadde 30-45 min gå tur hjem i oppoverbakker så vi var mer eller mindre "edrue" når vi nærmet oss hjem. Da fant vi ut at vi ikke hadde lyst til å gå å legge oss, så vi tok stien inn i skogen. etter en stund kom vi frem til et tjern. Det var en varm, deilig sommernatt så vi tok oss et morgenbad i nettoen, for deretter sitte å tørke før vi kledde på oss og gikk hjem
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 20. juni 2009 #20 Skrevet 20. juni 2009 Etter at moren min døde er det alle de gode minnene med henne som står mitt hjerte nermest. Alle de gangene vi satt sammen i gresset og tredde syriner eller markjordbær på strå, vi var på stranden hver dag med en gedigen knæsj rosa kjølebagg, og det var alltid like spennende å se hva som befant seg i den, de gangene vi spiste jordbær med melk og sukker på verandaen, når vi satt oppe sent på kveld under et pledd og så på pasific blue (?), de gangene vi spiste softis og lo oss ihjel bare av å se på hverandre <3 Husker også godt at alle barna i gaten var samlet og vi fikk være opp lenge, vi lekte koselig sommerleker, løpt fra hus til hus, kjøpte is på kiosken, og overnattet i telt.. Jeg savner barndommen, og det er det som ikke koster noe som er de beste minnene, nærværet, tryggheten, og den gode sommerfølelsen...
Tøysetipp Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #21 Skrevet 20. juni 2009 Så koselig, Lisa. Jeg skjønner hva du mener. Godt med de minnene, når det er alt man har. God klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå