Gå til innhold

DET KLØR!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

klør overalt for tiden. Har også noen små røde nupper på ribbeina, som klør noe j....!!!

Klør under føttene, klør på armene, klør på leggene, rett og slett bare KLØR!!!!

noen andre som har det slikt?

Er 20uker på vei, så visst dette skal vare helt til i november, når ungen kommer ut, så kommer jeg til å bli innlagt på psykiatrisk!!!

Huff...dagens utblåsning fra meg ja :D

Videoannonse
Annonse
Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg vet hvor j**lig det er å klø, og det er virkelig til å bli GAL av!! Jeg klødde noe enormt med førstemann. Det du bør gjøre over helga er å ringe legen din og be om å få tatt blodprøver for å sjekke galle- og leververdier. De kan være forhøyet, og i tillegg til at det forårsaker kløe er det ikke helt sunt for verken deg eller babyen. Så få sjekket ut det.

Men, du kan også ha en "ufarlig" svangerskapskløe - det var heldigvis det jeg hadde. Selv om ingenting fjernet kløen helt, hjalp det med Polaramin-tabletter (reseptmedisin mot allergiplager, ok for gravide) og riiiiiiikelig med Eurax-salve flere ganger daglig. Noen syns også at kalde dusjer hjelper, men det var ikke noe for meg:-/ Håper du finner noe som hjelper for deg!!

PS Hvis det blir ILLE, ring føden. Det gjorde jeg etter å ha gått uten søvn i over 1 mnd, og de tok meg inn og ga meg sovetablett slik at jeg skulle få litt hvile. Var deilig:-) Og det føltes veldig trygt og greit siden de overvåket babyen med CTG.

Skrevet

Jeg klør mest pga myggstikk for tida, litt pga allergi. Ikke noe svangerskapskløe. Men, jeg var i kontakt med legen tidligere i uka ang. Eurax og fikk STRENG beskjed om å ikke nærme meg tuba en gang. Det var visst fullstendig uaktuelt. Fikk tips om å bruke Xylocain i stedet.

På Felleskatalogen står det:

Graviditet

Det er ikke kjent at Eurax har skadelig effekt på fosteret. På grunn av begrenset erfaring på området anbefales det ikke å bruke Eurax under graviditet, spesielt de første 3 måneder.

Høres ikke SÅ skummelt ut, men jeg holder meg til legens ordre og styrer unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...