Gå til innhold

Noen SMÅ mammaer med STORE babyer her ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de små, som får store barn.

Hvor stort var barnet ditt ?

Og hva er din høyde og vekt (vekt før graviditet) ?

Hvordan gikk fødselen ? ?

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gruer meg veldig til å føde et enda større barn denne gang.

Er 160 og veier til vanlig a 54 kg, mitt første barn var 4 kg og 52 cm.

Min nr 2 kommer til å bli en del større i følge jordmor, ul og sym.fin.mål.

Jeg ble klippet med nr 1 siden jm oppdaget at jeg kom til å revne mye.

ååå som jeg gruer meg !

Hyggelig med mange svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke liten i høyde men liten i vekt og former...

Veier 50 kilo og er 172 høy og fikk en 4 kilos plugg som var 54 cm lang..han er som snytt ut av nesa på sin far...

Ble ikke klippet men revent en god del....Fødslen gikk helt greit.

Skrevet

Jeg er 161 cm og ca 57-60 kg(varierer litt her;)). første var 3800g og 53 cm. Andre var 3440g og 50 cm. Første ble tatt med hasteKS og andre født vaginalt.

Mine SF-mål har begge gangene ligget over det grønne skraverte feltet:) Store mager, med andre ord.

Jeg tror det er mer hodeomkretsen enn selve vekten som har mest å si i fødselen. Greit de kan være bredskuldret, men som regel er det selve hodet som er hinderet. Mine har vært 37 cm(KS) og 36 cm(vaginal) i hodeomkretsen.

Det var ikke størrelsen som gjorde det ble KS første gangen. Det var dårlige rier kombinert med ujevn hjertelyd og misfarget fostervann hos ungen. De kunne da ikke gi drypp for å gi bedre rier.

Den vaginale fødselen gikk helt etter boken, i følge JM. 5 timer fra riestart til ungen var ute:) Men jeg trengte drypp, for jeg hadde da også dårlige rier. Så kroppen min er liksom ikke helt med på det der med å lage skikkelige rier, har jeg funnet ut:)

Skrevet

det var en lang gutt !

var jente jeg fikk først, og nå vener jeg gutt. Er vel større en jenter de..puh.

hadde jeg ikke blit klippt hadde jeg vel revnet trill rundt.

Brukte ikke bedøvelse sist, og angrer meg litt for det.

HI

Skrevet

Jeg er 154, veier normalt sett rundt 45 kg og fikk en baby på 4.2 kg og 53 cm lang. Revnet nesten ikke og fødselen gikk jo egentlig ganske greit bortsett fra at det tok lit lang tid før barnet var kommet seg helt ned i bekkenet. Men likevel er jeg jo litt spent på om vekstestimeringen jeg fikk denne gangen faktisk stemmer (= 3600 til termin) :-)

Jeg har også større sf mål denne gangen, men jordmora mener at det ikke trenger å bety større barn da, så vi får håpe at jordmora mi vet best, hi hi.

Skrevet

Jeg er 165cm og veier 58-60kilo. Fikk en gutt som veide 4330g 55cm lang og et hodeomkrets på 39cm!!!.....Det hele endte i K-KS, indreblødninger og 16 dager på barsel. Aldri mer!

Skrevet

aau au auu !!!

hva kan jeg gjøre for å fa det beste ut av en fødsel med stort barn da ??

HI

Skrevet

Jeg har to ord: Planlagt keisersnitt ;-)

Nei, jeg vet ærlig talt ikke men, om jeg skulle føde ingen hadde jeg krevd KS.

Nr.1 veide 2830g

Nr.2 veide 3130g

Ingen visste at Nr.3 skulle bli så mye større.

Skrevet

igjen IKKE ingen, he he

Skrevet

ja takk, gjerne planlagt KS.

MEN tror ikke det er grunn nok. de sier vel at jeg bare må prøve, eller at det går så fint så....

Kan jo kreve at de tar mål av bekkenet (og "håpe" at det er for lite, så jeg får KS)

Synes det er vondt å gå å grue seg sånn :(

HI

Skrevet

er 168 og veide før førstemann 57kg, fikk jente på 3780. Nr to veide 4640. Gikk kjempefint, var en knall fin igangsatt fødsel to uker over termin..

Nå er jeg 168 og 62 kilo.. Så jeg er ikke liten lenger;-)

Men det er en annen sak...

Masse lykke til! Fødsel nr to går alltid fint!!

Skrevet

Jeg er ikke liten selv, men har en venninne som er liten. Hun er bare rundt 152 cm. Vekten hennes vet jeg ikke, men hun er spinkel, så vil tro hun er godt under 50 kg, kanskje rundt 45 kg? Skikkelig liten og spinkel i hvertfall. Hennes siste var en gutt på 4350g og 54 cm, tror han var 37 cm om hode. Hun sa det gikk kjempefint, ingen problemer i det hele tatt, men de fikk litt sjokk alle sammen over størrelsen hans, for alle trodde han ville være rundt 3 kg slik som den første, hun hadde ikke høyt SF-mål eller noe.

Skrevet

Om det er noen trøst så kan de bomme ganske mye med den estimeringen, ikke sikkert den neste blir større selv om det er gutt.

Jeg har en jente som var ca 700g tyngre enn gutten.

Skrevet

Jeg er 43 kg før og etter fødsler, fordelt på 167 cm.

En smal liten fyrstikk altså.

Fikk ei på 4370g og 51 lang.

Bortsett fra at jeg måtte settes igang pga maks. overtid gikk fødselen kjempefint. Hadde vist stor plass til tross for det som utvendig ser ut som miniatyrbekken.

Skrevet

hva er sjansjen for å få planlagt KS pga sort barn da?

Noen som har fått det ??

Skrevet

Jeg kjenner noen som fikk det. Hun hadde hatt en vanskelig fødsel gangen før pga stor størrelse og nestemann ble estimert til å bli rundt 5 kg ved termin.

Skrevet

Jeg var 170 høy og ca 55 kg da jeg ble gravid med førstemann, han var 54 cm lang, 4400gram og 39 cm rundt hodet.,

Fikk totalruptur,

Men da jeg fødte nr 2 gikk det langt bedre, ble satt igang 10 dager før termin, og hun ble 50cm lang, 3600gram og 36 cm rundt hodet, sydde bare litt.. Riktignok var jeg litt mer normalvektig da jeg ble gravid andre gangen,, 64 kg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...