Gjest Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Jeg våknet etter en times søvn med ekstreme smerter i venstre skulder. Smertene var så vonde og intense at jeg holdt på å kaste opp, og bare fortsatte videre utover natten. Jeg fikk ringt legevakta da jeg ble veldig bekymret, for hadde ikke gjort noe som helst som kunne ha belastet armen eller skuldra. Hos legevakta ble jeg koblet opp til noen hjertetest maskiner, og ble spurt masse spm. Tl slutt vlle de gi meg en slik tabelett som man gir til folk som får hjerteinnfarkt itilfelle dette var det som skjedde med meg! Sykesøseren tok frem denne, men jeg spurte, kan den skade barnet? Hun ropte inn til legen å spurte, han sa vi må prioritere moren! Jeg nektet for å ta den uten at de sikkert visste om hva som var galt med meg. De fortsod det, men jeg syntest det hele var skremmende, at de vill gi meg en slik pille så lett enda det kan være så skadelig for barnet! ( jeg er 23uker på vei, og kjenner daglig kontakt med og spark fra barnet.) Jeg ble henvist videre til sykehuset for nærmere tester. Der var det ikke snakk om å gjøre noe som kunne skade barnet, når det var så liten sjanse for at det var noe alvorlig feil med meg. Kan jo bare være at jeg har liggi fryktelig feil selv om det og er lite sannsynelig pga slike sterke og konstante smerter etter bare en times søvn. Men de tok ihvertfall mange fler tester på meg der som ikke var skadelige for barnet, og sendte meg hjem igjen, med en fortsatt vond skulder og ba meg spise to og to paracet for å dempe smertene, og håpe at de ville forsvinne av seg selg. Jeg trengte bare å komme tilbake hvis jeg fikk problemer med pusten. Det eneste mulige farlige de sa det kunne være, var blodpropp i lungene, men siden pusten er helt fin, var de ikke så bekymret og ville ikke sende meg inn til røngten da det kan skade barnet. De utelukket hjertefeil da verken jeg eller noen andre i familien har hatt noen problemer med det noen gang. Så nå er jeg hjemme igjen, fortsatt med vond skulder, men barnet sparker, og magen fins ikke vond. Jeg har tatt 4 paracet idag, men det er så langt jeg streker meg, tar egentlig aldri smertestillende eller noen andre medisiner. Har heller ikke hvert dårlig i løpet av graviditeten, men like frisk å fin som alltid, merker nesten ikke at jeg er gravid bortsett fra at jeg har en fin rund mage og kjenner en hel haug av spark hver dag Føler meg heldig! Håper andre i lignende skremmende episoder også vil høre med flere leger før man putter i seg noe som skader barnet, om ikke det er livsnødvendig og bevist at det trengs såklart... Uff, skremmende.,,,Håper verkingen går over snart....
"nøtteliten" Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Dette skjedde meg meg også for en tid tilbake. Jeg var ikke gravid da og alle tester ble gjort. Røngten, hjerte og gastroskopi. De trodde det var blodpropp i lungen. Forferdelige greier! Fikk nesten ikke puste. Ingenting viste på prøver og jeg fikk reise hjem. Hadde innmari vondt og fikk paralgin forte. Smerten ville ikke gi seg og jeg fikk time hos en manuellterapeut som jeg har gått hos før. Det viste seg at det var en skikkelig låsning i ribbeleddet/ribbebenet. Med en enkelt grep var låsningen ordnet og smerten forsvant umiddelbart. Merkelige greier!
Gjest Skrevet 20. juni 2009 #3 Skrevet 20. juni 2009 Så deilig det må ha hvert for deg når du enedelig fikk bekreftet hva det virkelig var og i tillegg fikk gjort noe med det. Det værste er nesten det å gå i uvissheten og ikke ane om det er noe alvorlig som feiler en. Jeg føler meg helt slapp og rar og verker forskjellige deler i kroppen idag, men kan jo bare jeg er sliten etter hendelsen i natt, og at kroppen trenger mye hvile.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå