Gå til innhold

Å, nå er jeg sinna!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tidligere hatt to svangerskap med hyperemis, og oppkast og kvalme i seks måneder. Denne gangen sykemeldte legen min meg fra dag én for å prøve å unngå dette, og jeg har vært så flink å hvile, spise riktig, you name it. Jeg har vært kjempekvalm, men ikke kastet opp... før i dag. Jeg er 7+2, så nå hadde jeg begynt å håpe på å slippe oppkast, men nei da... Satt og kjeftet og smelte på do mens jeg spøy.....

Unnskyld min negativitet idag, men nå var det nok...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ikke godt ut...bruker du noe kvalmestillende tbl? Ei venninne av meg som var VELDIG plaget med kvalme under første svangerskap fikk kvalmestillende tbl som hun kan bruke frem til tredje trimester tror jeg... hun ble lagt inn på sykehus noen dager ved det første svangesrskapet for å få væske iv pga det eneste hun fikk i seg var saftis. Har hatt det bedre nå når hun er gravid igjen, for startet med disse ganske tidlig. Skjønner egentlig at det sikker tikke er så mo¨ro å ta disse tbl, men er nok tryggere for fosteret at moren får i seg mat og næringsstoffer. Men hun må trappe ned og kutte de ut før det siste trimesteret da....

Tenkte jeg bare skulle dele det med deg, for er jo kanskje mulig å prøve hvis du plages veldig...Håper du blir bedre snart.

Skrevet

Takk for trøst Bianchi.

Jeg har fått kvalmestillende, men er fryktelig skeptisk til det. Legene sier så mye forskjellig. I andre svangerskap fikk jeg tabletter av en lege, og han sa de var helt i ufarlige. Denne gangen gikk jeg til en annen lege som sa at de tablettene jeg fikk forrige gang pleide de ikke gi gravide :-/ Jeg fikk noe annet av han som han sa var helt ufarlig, men i pakningsvedlegget står det at gravide ikke må bruke dem. Jeg brukte dem litt, men de hjalp ikke heller så. Vet du hva din veninne bruker?

Jeg har alltid klart å beholde væske + litt mat hver dag, så har unngått innleggelse. Men har gått ned 7 og 9 kilo i svangerskapene...

Skrevet

Har du prøvd akupunktur? I tillegg skal det hjelpe å masere på magen. Ta 4 og 5 tommelfingerlengder fra navlen og oppover. Maser selv på disse punktene. Dette skal hjelpe på kvalmen.

Jeg tar akupunktur, og har ikke en gang antydning til kvalme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...