Gå til innhold

Brud i KRISTIANSAND..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i Kristiansand, og tenkte at hvis det er flere av oss, kunne det jo være vi kunne hjelpe hverandre og og komme med tips! =)

Jeg er innfytter, så det er endel ting jeg ikke vet hvor er og hva som er bra og ikke, så jeg hadde satt pris på litt tips..=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fra kr.sand, men bor i stockholm til vandlig:) Akkurat nå er jeg her nede fordi vår store dag nærmer seg med stormskritt:) Jeg har nok kommet veldig mye lengere i planleggingen enn deg fordi nå er det mindre enn 1 mnd igjen:)

Men det er bare å spørre:)

Skrevet

Oij,så gøy! Lurte spesielt på hvilken fotograf som er bra evt. pris? Og har du hørt noe om Renates? Det er der jeg har planer om å bli sminket.. Og så lurer jeg på catering..har du hørt noen anbefalinger?

Det som er "problemet" er at verken jeg eller brudgommen er fra Kristiansand, og at ingen i familiene våres bor i nærheten. Så vi har liksom lingen "kontakter" eller liknende..og vi er de første blandt våre venner som gifter seg, så ingen av de vi er sammen med i det daglige som er fra Kr.sand vet noe om sånne typer ting..

Det eneste er arbeidskolleger,de er jo fra byen, men de fleste gifta seg for 20-45 år siden,så det blir litt urelevant siden ting sikkert har forandret seg siden den gang.

Jeg er 25 år og bor i en litt ukjent by, og skal planlegge nesten hele bryllupet selv, uten noe særlig hjelp fra noen, så derfor setter jeg veldig pris på tips!=)

Skrevet

Heia jeg bor litt utenfor kristiansand.Ett kjempe bra catring firma er weddingplanners.no

Et firma som drives av tre gutter,kjempe bra mat de har også en av de som tar bilder.samarbeider litt med snefrids brudeloft og juvelen gullsmed.jeg skal selv bruke gutta i våres bryllup.sjekk gjerne ut hjemmesiden deres

www.weddingplanners.no

Skrevet

Hei!:)

Jeg er også fra kr.sand, og gifter meg om akkurat en uke! Sommerfugler i magen nå ja ;)

Renates har jeg hørt mye bra om, de er gode på det aller meste. Har aldri vært der selv, men har aldri hørt noe negativt om plassen.. :)

Når det gjelder catering, skal vi bruke Catering Sør, som ligger på Mjåvann litt utforbi byen.. Har hørt masse bra om disse, og det virker som om de er veldig profesjonelle, og jeg GLEDER meg til å smake på maten derfra neste lørdag ;) De ordner også med bryllupskake, fra en plass som heter Drømmeplassen i Kvadraturen, og de har ei sjokoladekake som er til å dø for har jeg hørt ;) Vi skal ha denne, bare den er pyntet som en "vanlig bryllupskake": Gleder meg vanvittig til å smake på den :)

Når det gjelder pynt, invitasjoner ol. anbefaler jeg å gå på Hobbyhimmelen som ligger i Henrik Wergelandsgt. Der har de vanvittig mye fint! Vi har kjøpt nesten alt materiale til både invitasjoner, bordkort og selskapsheftet :)

Når det gjelder fotograf, vet jeg at 2 fotografer er veldig flinke, men også veldig dyre. Glimt-fotografene er også dyre. Vi har bestemt oss for Foto & kunst, som ligger vegg i vegg med Fønix kino. Hun virker veldig profesjonell, og driver med både fotografering og kunst, derav navnte, hehe :) Går sikkert an å få malt brude-portrett der om det er ønskelig... :) Er ikke veldig dyrt der, 3500,- for fotografering inkl. 50 takkekort. Så kommer albumet i tillegg, ganske stive priser, men likevel billigere enn hos 2 fotografer osv. Vi skal ha det som koster 3800, et kjempefint album, med 20 bilder i. Møkkdyrt, men vi må jo ha bilder fra den store dagen liksom!:)

Er det noe mer du lurer på, er det bare å spørre igjen :)

Når er det dere gifter dere forresten? Du hadde kanskje skrevet det over her men.. :)

Skrevet

Drømmeplassen har kjempe fine og gode kaker;)

Men catring sør ville jeg aldri brukt,elendig mat,smaker sykehus

Skrevet

Nei æsj da:/ Har bare hørt bra ting om Catering sør jeg.. Får håpe dere bare var uheldige med maten, og at vi får mat som smaker bedre enn den løene maten på sykehuset.. Hehe.. Uff og uff!

Skrevet

det er sikkert bare meg som er himla kresen;) så dere kommer helt sikkert til og bli fornøyd;)

Skrevet

Hehe ;)

FÅr håpe det.. Maten er jo ganske viktig i et bryllup. Ufattelig kjedelig om vi får helt fryktelig mat. Men, tiden vil vise :)

Skrevet

Hei:)

jeg bor i Lillesand, men det er jo ikke langt unna...

Drømmeplassen er bra på kaker, men det finnes flere andre, både Geheb og Dampbakeriet er flinke:)

Vi bruker Jens Eide i Lillesand på levering av mat. Vi skal grille og de har eget slakteri og er generellt veldig flinke på all mat de lager. Hyggelige er de også, hehe. 248 pr kuvert på grilling med alt. Men som sagt, de har mye annet også, og kan være gode å sjekke ut iallfall.

Jeg tror jeg skal lage brudebuketten selv, men ellers er det en blomsterbutikk i Henrik wergelandsgt som er veldig flinke, tror de heter camillas blomsterdesign. Har hørt BARE bra om de.

Fototgrafer vet jeg ikke helt, men om du er på budsjett på det, så kan jeg anbefale Kjøstvedt i markens gt, de har ei som er veldig flink - og har sett brudebilder derfra, og de ble veldig bra. Der koster det kun vanlig elitefotopris å fremkalle, og fotograferingen kommer på 2-3000 mener jeg, Vi tok ettårsbilder av snupps der og er veldig fornøyde!

Har du tenkt på lokale?

Skrevet

Takk for mange flotte svar!!=)

Gifter meg 03.07.10, så har jo ganske god tid,hehe..men tenkte siden jeg ikke er så kjent her at det sikkert er lurt å begynne tidlig.

Vi skal ha lokale på Søgne i en gymsal..så det blir jo en utfordring å få pynta den fin! Det ligger bilder på profilen min, dersom noen har noen gode ideer..=) Min forlovede jobber på skolen,så vi får leie den helt gratis! Det er rett ved Søgne Gamle Prestegård,så det er veldig vakkert område rundt,grønt og fint,så det blir nok bra! Skolen ligger bare 50 meter fra kirka..=)

TROLLMOR:

Jeg vurderer sterkt Catering Sør,vi har tenkt å ha buffet med tapas,koldtbord og spekemat. Håper det blir bra og at maten er god! Håper du gir beskjed om hvordan maten er!=)

Jeg har jobbet på Drømmeplassen og jeg lover deg-den sjokoladekaka er himmelsk!! GLED DEG!=) Jeg skal også bestille kake derfra,men det blir marsipankake..den er også kjempegod!

Skrevet

Det har forresten åpnet en ny bryllupsfotograf på Lund. Den har et superbra tilbud som varer til 30.juni..halv pris på brudefotografering for 2009 og 2010! Det er jo nesten for godt til å være sant..men det står jo ikke hvor mye det koster,så det må jeg sjekke først. Men håper det kunne vært noe. Sjekk ut siden her: depui.no

Skrevet

Hei anbefaler igjen weddingplanners de tar på seg alt av oppdekking pynt ordner med servitører samarbeidet med snefrid gjør at hun er behjelpelig med klær.han ene av gutta som er der har jobbet mange år for trond moi,og ett år i frankrike så disse gutta kan tingene sine.

Skrevet

Endelig brud:

Nå er jeg gift, og jeg kan VIRKELIG anbefale Catering Sør. Maten var helt fantastisk god :) Vi valgte å ha fatservering (det er jo noe en tar opp med servitørene og sånn da) men det var helt genialt. Da fikk alle varm mat!

Nei, mmmmm, det var såå godt :D Absolutt alle skrøt av maten, og det var så utrolig deilig å høre at alle var like fornøyde som oss selv (mannen min spiste ikke veldig masse, han skulle ha tale under hovedretten stakkar, hehe, men det han spiste var herlig sa han ;) )

Når det gjelder fotograferinga, så er dama på Foto & Kunst ei lita nazikjering, hehe. Hun vet virkelig hvodan hun vil ha det, og når hun skulle plassere oss for å ta bilder, skrek hun til om vi gikk litt for langt osv. Såe, jeg håper bare bildene blir bra! Vi kommer aldri til å bruke henne igjen, bare pga personligheten og oppførselen hennes,(hun gjorde jo selvsagt mer enn bare å skrike til os som vi gikk for langt, men orker ikke ramse opp alt, hehe.. Men, jeg håååper bildene ble bra, ellers er det jo forferdelig kjedelig.. :)

Skrevet

Tusen hjertelig takk for at du gadd å svare meg angående Catering Sør! Setter kjempepris på det!=)

Veldig gøy å høre at maten var god! Da blir det nok ganske sikkert de vi også bestiller fra!=)

Ho på Foto og kunst virker veldig rar,ja....var innom for et par uker siden for å høre ang. priser og sånn...ho svarte ikke på noe av det jeg spurte om og begynte å fortelle laaange historier om når hun noen ganger møtte opp på fotoshoot med brudepar, og at hu ikke alltid huska dem eller kjente dem igjen!! Ehh,er det så smart å fortelle potensielle kunder at du sliter med å huske klientene dine..?? Ho virka rett og slett meget spesiell og SÆR....så blir nok ikke hun vi velger,nei!

Ellers? Noen erfaringer fra ditt eget bryllup du vil dele med oss andre Kristiansandsbruder?=)

Skrevet

Haha, ja hun begynte å fortelle om dette til oss også.. Skjønte ikke helt pointet, men.. :P Nei, hadde vi visst at ho var såååå merkelig, hadde vi aldri valgt ho. Bare håper så inderlig at vi blir fornøyde med bildene..

Du skulle sett det tøyet ho gikk med på fotograferinga, hehe, ikke at det har noe å si, men det så heeelt forferdelig ut :P Der var vi, i vår fineste stas, og fotografen løp rundt i leopardtights, hvit tskjorte og crocs... yummyyyy. Profesjonelt ja!:P

Når det gjelder erfaringene den dagen, er det eneste jeg angrer på, at jeg ikke så så masse på brudgommen da jeg gikk opp kirkegulvet, kikke så på alle som var i kirka... Så HUSK å se på mannen din. Det er så priceless ;) Og jeg angrer på at vi ikke fikk tid til å ta oss tid til alle gjestene våre i selskapet. Vi gikk rundt og surra med så masse annet følte vi. Det var skikkelig kjedelig, følte nesten vi gikk glipp av så masse. Vet ikke hva vi s urra med, toastmasteren hadde jo full kontroll så det var ikke det, men det skjedde liksom så masse på de altfor FÅ timene selskapet varte, hehe ;) Så om det er mulig, TA DERE TID til gjestene :) Ellers var dagen HELT perfekt, jeg følte meg kjempefin, mannen min var bare heeeelt utrolig fin<3 og alt gikk som smurt (utenom den gale fotografdama :P)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...