Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 19 uker på vei, og våknet i dag med en helt sinnsyk hodepine, sånn sinus-hodepine, vondt mellom øynene liksom. Kan det ha noe med graviditeten å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Ja, vil tru det kan ha noe med graviditeten og gjøre, jeg er 16uker på vei, går med daglig hodepine. har snakket med lege om det. han sier det er graviditeten og at det vil gå over etterhvert.

Skrevet

hei

Tar dere noe mot hodepinen? Jeg har ikke turt å ta noen tabletter, men nå må jeg bare gi etter snart. Har full plan i dag, og det funker ikke med denne hodepinen.

Skrevet

Ta paracet, men følg doseringen som står på pakningsvedlegget!

Hormonene under svangerskapet kan gi noen hodepine, men veldig ofte er mangel på nok vann årsaken. Grunnen er at kroppen bruker mere vann nå når vi er gravide. Og blodmengden skal øke masse så der trengs mye vann!

Drikk masse vann og se om det kan hjelpe på!

Nok søvn og avslapping har også betydning!

Full plan er det kanskje ikke så lurt å ha om denne hodepinen dukker ofte opp..

Viktigere å lytte til kroppen og ta hensyn, enn å ta tabletter og ture på!

Husk, kroppen din skal lage et helt lite menneske inni deg, det krever masse energi!

Skrevet

Skulle akkurat til å legge inn et innlegg om det samme. Jeg pleier aldri ha hodepine, og kan ikke huske at det plaget meg de andre svangerskapene. Men denne gang har jeg hatt skikkelig hodepine flere ganger. Har ikke tatt paracet på sikkert to år, den siste mnd har jeg måttet ta 3. Jeg liker det ikke, men så lenge det er en om dagen og ikke hver dag skader det ikke. Søvn er viktig,men har man skikkelig hodepine får man jo ikke sove.. Tror jeg også må bli flinkere å drikke mere vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...