Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere på noen måte fått forvarsel på at noe skjer, utenom at vannet går eller man får rier?

Kan man kjenne det på kroppen at noe er i ferd med å skje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk ikke det, ikke noen av gangene. men, man merker det på type smerte at nå er det rier, og ikke kynnere, at de går i et slags belte i hoftehøyde, og er regelmessig. jeg syns også at det er litt mer stikkende smerte enn menssmerter og kynnere. men, vi opplever jo alle dette forskjellig:)

jeg har veninner som har følt seg nesten litt febersyke og kvalme noen dager før fødsel, men om dette er vanlig aner jeg ikke.

Skrevet

Med førstemann hadde jeg ingen forvarsler. Med andremann hadde jeg kynnere, mensmurringer, stikninger, nedpress og masse annet rart, sikkert fra uke 31-32 (fødte til terminen).

Det eneste som jeg kan si har vært "forvarsler" på mine fødsler har vært at jeg når jeg la meg kvelden før, hadde gitt litt opp, og tenkte det skjer nok ikke i natt heller. For så å våkne med at ting var på gang.....

Noen kjenner dte på kroppen, andre ikke. Det er det som er det kjedelige nå mot slutten: det er så utrolig uforutsigbart! Masse lykke til videre :)

Skrevet

Jeg fikk ingen forvarsel med min første på at noe var på gang før vannet gikk. Trodde det var flere dager igjen jeg, mne plutselig gikk vannet 8 dager før termin.

Nå har jeg 7 dager igjen og har veldig masse mens murringer, og er til stadig kvalm. Hatt lenge så vet ikke om det er noe forvarsel akkurat da.

Skrevet

Ingen forvarsler av noe slag -vannet gikk..

Skrevet

jeg var oppe med magesjau natten før... hadde slitt med hard mage hele svangerskapet, men den natten kom plutselig avføringen som en rakett:-/ neste morgen startet med mensmurringer, og jeg blødde litt når jeg stod opp... på ettermiddagen startet riene..

Skrevet

Løsere avføring dagen før er ikke unormalt nei! Det hadde jeg og.

Men selv om man er førstegangs, så tror jeg de fleste forstår at det er rier man har og ikke kynnere. Er man i tvil, kan man ta en varm dusj eller legge seg i badekaret, da vil kynnerne dabbe av, og er det rier vil det fortsette!

Spennende når det nærmer seg fødsel!! Er i uke 23 nå, men gleder meg noe sinnsykt til jeg blir fødeklar og kan begynne å vente på at det skal sette i gang!!

Skrevet

jeg hadde en dag med skikkelig kynner en hel lørdag stod magen i spenn....

min mormor sa da, ja da er det ca 14 dager til du føder.. haha tenkte jeg det er jo 4 uker til termin...men hun insiterte på det..

og mandag 16 dager etter kom lille gutt i rekordfart.. hehe;) 14 dager før termin....

det begynte forresten med magesyke på meg også...

Skrevet

Jeg fikk ingen forvarsel. Våknet 04.30 og trodde jeg måtte på do, men det var vannet som gikk. Ringte jordmor som igjen ringte ambulanse. Da jeg kom på sykehuset i 07.30tida, hadde jeg full åpning - så det gikk rimelig fort for min del.

Skrevet

Den siste uken før jeg fikk hadde jeg en del manssemrter om kveldene/nettene.

Dagen før jeg fødte våknet jeg om morningen og var skikkelig sliten.

Menssmerter og slapp hele dagen før riene startet sent på kvelden.

Slimproppen gikk en uke før også.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...