Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Her får mini fortsatt mm, alt fra 3-4 ganger i døgnet. Aldri foran andre mennesker, så skjønner ikke helt hvorfor de skal komme med kommentarer som "på tide å slutte å amme"? Andre?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Her er guttungen 12 1/2 mnd og han får mm to ganger i døgnet. Morgen og kveld. Tenkte gi en en drøy måned til før vi slutter. Slutter da av ulike årsaker. Mannen synes kanskje han begynner å bli litt stor...Jeg synes det går helt greit ennå, men setter klare grenser for ammingen. I det øyeblikk han begynner å skal leke med puppen, så avslutter vi ammestunden. Snart begynner han også i barnehagen og da tenker jeg det er greit å være ferdig med ammingen.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #3 Skrevet 20. juni 2009 Tulla på 16mndr får pupp én gang i døgnet - om morgenen, og vi koser oss begge :-)
tvkrus Skrevet 20. juni 2009 #4 Skrevet 20. juni 2009 lillemann er 13 mnd ammer han når han vil ha varierer litt hvor mange ganger per dag. har ikke planer med å slutte det får han besteme når han ikke vll die mer ..... så for vi se hvor gammeel han er da.......
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #5 Skrevet 20. juni 2009 Ammer gutten min på 14 måneder stort sett morgen og kveld.. Noen ganger bare morgen, noen ganger bare kvelden.. Hadde det vært opp til han, hadde jeg sikkert kunne ammet han 4 ganger om dagen.. Men, føler jeg må sette litt grenser nå som han har blitt så stor Planen var å amme til han sluttet av seg selv.. Men, det virker ikke som at det kommer til å skje i nærmeste fremtid..
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 20. juni 2009 #6 Skrevet 20. juni 2009 Ammer alt fra 2-4 ganger i døgnet. Morgen og kveld. Koser meg med det ennå, synes ikke hun er så stor.. Ikke i mine øyne hvertfall. Men slutter vel etterhvert, før det blir ny runde i januar!
Ranveig R Skrevet 20. juni 2009 #7 Skrevet 20. juni 2009 Måtte slutte å amme lille då ho var 18 mnd pga truleg melkeallergi. Fram til då amma eg ho tidleg om morgonen (4-5-6-tida), ofte før ho skulle sove om dagen og så gjerne før ho la seg. Og ellers viss ho var uroleg/grinete (alt frå 1 - 5 gongar pr døgn). Amma i open bhg heilt fram til siste slutt, siste pupp var i "full offentlighet" i gangen/venterommet på barneklinikken. Er ingen som har sagt til meg at eg burde slutte (med unntak av legen, som antagelig hadde rett, av medisinske grunnar) og det er eg veldig glad for. Hadde nok blitt frykteleg provosert om nokon hadde lagt seg bort i det...
mammatilgodgutt Skrevet 21. juni 2009 #8 Skrevet 21. juni 2009 Ammer min snart 17 måneder gamle gutt morgen og kveld. Jeg har også tenkt at jeg skal holde på til han mister interessen selv, men han er rett og slett så glad i de ammestundene at jeg også lurer på om han vil miste interessen av seg selv med det første. Foreløpig fortsetter vi ammingen litt til og koser oss med det. (Men slutter sannsynligvis i løpet av noen måneder).
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2009 #9 Skrevet 23. juni 2009 Ammer min jente på 18 mnd sikkert 3-4 ganger om dagen, og hun må fortsatt sovne ved puppen.. Våkner også i løpet av natta for pupp :/ Har begynt å venne henne av med å måtte ammes i søvn.. Har kvia meg leeeeenge, men nå har far i huset satt foten ned og vil ha henne i egen seng, så da prøver vi gradvis. Hun blir raaaasende når hun ikke får, men har også sovnet uten en eneste protest et par ganger, så det er håp vi tar det gradvis. har fått mange kommentarer ja, også positive! Helsepersonell berømmer meg for å ha ammet så lenge og så mye, sier at jeg skal være stolt av det. Og det er jeg jo også. Men å amme den lille store jenta på kafé gjør jeg ikke lenger.. Men det er mest fordi hun ikke er så interessert i det på dagtid lenger Målet er å ha stengt meieriet i løpet av høsten
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 24. juni 2009 #10 Skrevet 24. juni 2009 Lillegullet mitt er nå 15 mnd,& ammes ennå Hun får vel pupp sånn ca 4-5 ganger i løpet av dagen.Vi samsover her i huset,så da er det lett at hun koser seg litt ekstra om natten/morgenen Så langt er det bare koselig for oss begge...men,jeg har jo en liten tanke på & muligens trappe ned ell kutte puppen i løpet av høsten...men hun er jo vant med & sovne med den...så det blir vel ikke så lett....sukk,gruer meg lit da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå