Gå til innhold

Hvor ofte mater dere den lille om natten? Kan man "snu" døgnet og evt hvordan+


mamma til to prinsesser <3

Anbefalte innlegg

Jeg har måtte begynt med tillegg, da jeg har mistet morsmelken. Tar kveldsstellet mellom 2000 og 2100. Så hun sover vel sån ca til 0100/0130. Da begynner morroa. Hun er da våken annen hver time sån at jeg mater henne 3 ganger før kl er 0800 om morgenen. Da sover hun en god lur ca. 3 1/2 time. Ellers sover hun lengere økter på dagen enn på natta. Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Her mates det også hver andre eller tredje time om natta. Men han sovner raskt etter hvert måltid. Men lurer også som deg på hvordan få til lengere sove økter om natta. "lov å ønske"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Her har vi vært ordentlig heldige og fått ei snuppe med godt sovehjerte. Rekorden til nå er 8 timer fra 21 til 5.

Har ingen oppskrift på hvordan jeg får det til, men det ammes ofte og mye på ettermiddagen etter snuppas eget ønske. Hun slokner en gang etter kl 20.

Jeg sover som en stein så jeg våkner ikke før lille snupp er skikkelig sulten. Tror nok jeg fort strekker det en times tid fra de første gryntene på det at jeg ikke våkner av hvert minste kny.

 

Det som ihvertfall er viktig på nat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Det som ivhertfall er viktig på natten er at du ikke yter annen service enn mat og evt bleieskift hvis det er nødvendig. Ingen dulling eller prating og unngå øyekontakt. Ha det så mørkt som mulig (i den grad det er mulig i disse lyse tider).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Min lille snupp er 24 dager i dag og vi prøver oss frem ennå. Hun har begynt å sove litt lengre økter nå (4 timer) og av og til 5. Da er jeg meget fornøyd. Skal prøve å gi henne mer mat og holde henne mer våken på dagen for å se om hun klarer å sove lengre om natta..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...