Gå til innhold

Hvor MYE liv bør man kjenne i uke 23-24? Dere samme uke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har morkaken bak så vet det ikke er den som demper.... Jeg har ikke kjent liv på fire dager anna enn ett par dult(som har skjedd så fort at jeg nesten er usikker). For fire dager siden var det fullt liv i magen men de siste fire har det vært minimalt.... VET at man ikke trenger å kjenne hver dag før etter uke 25...men er bekymret lell. Jeg har doppler og hører hjertelyden selv. Siden jeg hører den som er det viktigste...er det noe å bekymre seg over? Nå er det jo helg også...tenkte å ringe jordmor mandag, men det eneste hun kan gjøre og er vel å lytte på hjertet...Har lest og blitt skremt så masse på nett og om morkaker som svikter osv... Kanskje jeg er hysterisk? Tok åtte år og få det til så er vel litt over normalen.....Håper på noen inspill fra dere:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener man ikke skal forvente å kjenne liv hver dag før i uke 28.

Tror ikke du trenger å bekymre deg, men jeg vet jo så klart ikke. Jeg kjenner litt liv hver dag, men det er mye stille også fordi hun ligger og sover.

Min JM sa at jeg skulle ringe henne hvis jeg er bekymra, så du kan jo ringe henne på mandag:)

Jeg tror ikke du trenger å være redd, det er jo fortsatt en bitteliten unge og det kan hende hun har flyttet seg slik at hun sparker innover mot ryggen din:)

Det er lov å være litt nervøs og ikke minst å skrive sine tanker her:)

Skrevet

Som sagt over, så kan babyen ligge slik at den sparker innover mot ryggen din, da er det ikke lett å kjenne spark og bevegelser.

Nå vet ikke jeg om du er førstegangs eller flergangs, men jeg ville nok ha snakket med min jordmor hadde jeg vært i din situasjon. Mest fordi jeg har et svagerskap bak meg der jeg føler det jeg opplevde da var normalen, og ingen spark eller bevegelser på fire dager ikke hadde vært normalt for meg.

Men babyer i magen er så ulike, noen kjenner mye liv, andre lite og begge deler er helt normalt!

Jeg er 23 uker på vei, og kjenner liv når jeg våkner, når jeg hviler på dagen og på kvelden rundt leggetid. Men noen dager er så hektiske at jeg ikke har tid til å kjenne etter...

Uansett, en tlf til føden bare for å høre hva de mener skader ingen!

Skrevet

skjønner godt du blir bekymret, men som det har blitt sagt over er det ikke forventet å kjenne spark hver dag før i uke 28. Jeg er selv førstegangsfødende, og har kjent spark hver dag fra uke 19. I uke 25 gikk det to dager uten spark, da ringte jeg til fødeavdelingen og fikk komme med en gang :) Der målte de hjerterytmen til nurket og tok ultralyd, fikk høre at jeg hadde gjort det helt rette med å ringe. Alt var normalt, men det var bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!!

Du får ha lykke til videre og håper du snart kjenner lille vennen din i magen :)

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

At man ikke skal kjenne liv daglig før etter det og det, tror jeg egentlig blir litt feil. Jeg er nå 22+5, og har kjent daglig liv siden 17+2. Hadde det plutselig endra seg nå, og det hadde gått en eller to dager uten spark og halloi fra magen, så hadde jeg blitt bekymret, siden det ikke er normalt for min baby. Så hvis HI her har kjent liv daglig i flere uker og det plutselig har endret seg, vil jeg tro at det lureste er å ringe føden for å komme inn til en sjekk. Det er jo sikkert ikke noe farlig - babyen har sikkert bare snudd litt på seg, så hun ikke kjenner alle bevegelsene like godt - men det er nå bedre å være føre var, mener jeg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...