Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #1 Skrevet 20. juni 2009 Leser et innlegg på skravlesiden om en far som ønsker redusert samvær med barna! Fy, f... Blir så lei meg på barnas vegne. Synes det er helt grusomt at en forelder ikke ønsker å ha barnet sitt så mye som mulig.... Fatter det bare ikke!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #2 Skrevet 20. juni 2009 Velkommen til virkeligheten....desverre er det mange foreldre dette gjelder. Enig med deg at det er tragisk, noen tenker ikke på konsekvensene av å ha sex. Men hvis det er en reel grunn (f.eks. sykdom), så synes jeg det er tøft gjort av den voksne og be om hjelp og avlastning en periode.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #4 Skrevet 20. juni 2009 Det er jo litt rart at noen som har mange avbrekk fra barna sine tenker sånn. Om det gjelder mødre eller fedre. Jeg derimot har barna mine veldig veldig mye, og jeg ser på avlastning av og til som en kjærkommen ordning. Men vi har ikke familie som er i stand til å hjelpe oss rundt oss, og har svært skjeldent barnefri. om vi kunne velge så ville vi nok ha valgt å ikke ha barna våre en dag eller to.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #5 Skrevet 20. juni 2009 Grusomt og grusomt..... tja, det spørs hvordan en ser det. Og en bør se det fra barnas side. Vil ikke en forelder være med sitt barn så mye, så kan det beste faktisk være mindre samvær. Da kan det være at den forelderen er en bedre forelder den kortere tiden. Noe som gavner barna. Jeg selv er alenemor, og ser at jeg trenger "pauser" fra mine barn. Anser meg ikke som en grusom mor likevel, men heller som en god mor som innser at jeg trenger litt påfyll av egentid og kvalitetstid med andre voksne i sosiale settinger uten barna. Dette for å være en bedre mor når jeg er med barna. Nå kan jeg ikke skryte på meg så utrolig mange pauser, da barnefar ikke er den som har barna, men jeg har besøkshjem en helg i måneden til dem.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #6 Skrevet 20. juni 2009 Har selv vokst opp kun med mor siden far ikke ville ha kontakt. Gått kjempebra med meg, skjønner ikke at det skal være noe ille. Mye bedre det enn å ha samvær med en fyr som ikke takler barn (selv sitt eget), og titusen ganger bedre å være en fraværende forelder enn en som ødelegger deg mentalt.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #7 Skrevet 20. juni 2009 grusomt og trist.. men heller det enn å ha en pappa som nærmest driter i deg til tider.. sånn som min
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #8 Skrevet 20. juni 2009 Står det noe om grunnen til hvorfor han ønsker dette da ? Kan jo være mange grunner til det ? Jobb, avstand, tid etc, etc.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #9 Skrevet 20. juni 2009 Hvilke grunner synes du er bra nok for å ikke se barna sine da? Har ikke nok tid? Avstand? (man kan jo velge å ikke flytte langt unna) Jobb (mange velger jobb slik at de kan se barna sine mer i småbarnsperioden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå