Gå til innhold

Hvordan er egentlig prosessen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir sannsynligvis slutt mlm meg og sambo...hva skjer da? Hvem må jeg melde fra til utenom nav? Må man ringe til familievernkontoret? Jeg kan ikke bynne i jobb etter perm hvis dette skjer...hva har jeg krav på av støtte...blir sannsynligvis den som har hovedansvar for babis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ringe familievernkontoret ja.

Litt lenger nede på siden ligger det et innlegg med masse info til de som blir alene. Der står det masse nyttig.

Skrevet

Du må ta kontakt med familievernkontoret og bestille mekling. Mekling er obligatorisk for samboere med felles barn under 16 som skal flytte fra hverandre. På mekling får du meklingsattest som du tar med til NAV når du søker om utvidet barnetrygd som tilstås enslige forsørgere. Får ikke utvidet barnetrygd uten meklingsattest. Familievernkontoret kan informere om den videre saksgangen.

Skrevet

hvorfor kan du ikke begynne i jobb etter permen? Dersom du får batrnehageplass bør du jo det i det minste. Det er det aller, aller beste økonmisk sett! evt kan du ta ett års ekstra perm til du får bhgplass og få os imens kanskje? Der aner jeg ikke reglene...

Det du kan få av støtte er dobbel barnetrygd, os, støtte til barnetilsyn og evt bostøtte og evt kontantstøtte om du er hjemme.

Skrevet

fordi jobben var kun på ettermiddagene..ffre 14-15 til 20.00....så det blir litt vanskelig. Men skal selvfølgelig finne ny jobb etterhvert, men tar nok litt tid tror jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...