Gå til innhold

Dere som har barn med atopisk eksem..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er utslettet?

Min 2-åring våknet i går morges med rødt øre og røde flekker i kinnene. Utover dagen ble han mer og mer rød i ansiktet, nesten som en maske som gikk over kinnene og nesa. Fikk locoid hos doktoren, men det har ikke hatt noen virkning til nå (hr bare smurt han 3 ganger så mulig det tar litt tid før det virker).

Vi er litt usikre om det er atopisk eksem fordi han ikke klør, fordi han aldri har hatt tør hud og fordi det er helt jevnt og rødt. av og til er han litt hoven og vablete, men det virker ikke som om at huden er tørr.

I dag har det røde på øret gått helt bort, men dt har sprdt seg til haka også..

Er det noen som har barn som har hatt noe lignende??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke den femte barnesykdommen da? Hadde han forkjølelsessymptomer for en drøy uke siden?

2-åringen min har akkurat hatt den, hun hadde litt feber en fredag og ble litt snørrete og hostet litt. En uke etterpå ble hun helt rød i kinnene, litt flekkete kraftig rødfarge..

Jeg googlet den 5.barnesykdommen og kjente med veldig godt igjen i symptomene. Ikke alle får like mye utslett, hos noen sprer det seg til bryst og overkropp og sitter ganske lenge, mens andre bare er litt rød i kinnene en dag eller to.

For å svare på det du egentlig spør om, eldste min hadde atopisk eksem, han hadde tørre flekker bl.a. i kinnene som klødde. Huden var tydelig eksemaktig med tørr litt flassete og irritert hud.

Skrevet

Datteren min har atopisk eksem (og jeg hadde det selv som barn) men vi har ikke opplevd et utslett som du beskriver.

Typisk for henne er grov, kløende hud på armer og bein.

Eksem og utslett rundt hendene (grunnet såpe, men det må jo brukes), på føttene (blir fort klamt med sokker og sko), i knehasene og inni albukroken.

Hun klør seg til blods og må smøres ofte.

Hun bør ikke bades ofte (men hun må jo bade), og ull er glemmesak.

Hun kan bare bruke allergivennlig såpe/sjampo/vaskemiddel. Skyllemiddel måtte vi slutte med.

Håper ikke sønnen din har fått atopisk eksem. Det unner jeg ingen barn eller foreldre. Stakkars små! =(

Skrevet

Hei :-)

Har ikke barn med atopisk eksem men jeg har det selv og dette hørtes ikke ut som det. Jeg har hatt det siden jeg var tre år og det klør!! Huden blir tørr og irritert. Enig med hun over her at den heller kan være det. Håper du finner ut av det og at det går over :-)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Har time hos doktoren igjen på mandag. Men nå føler vi oss ganske sikre på at det er den 5. barnesykdommen. Forrige torsdag hadde han høy feber og kastet opp. Og de bildene vi har sett av barn med dette er helt likt på det han har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...