✿FlowerPower (✿◠‿◠) Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Han er plaget med tørr hud, spesielt på føttene. Kanskje en fet krem..? Apo base, aderma.. Har lite peiling på hva som funker.. Takker for svar
mamman til to gutter Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Jeg har lest tusen tips her inne på hva som fungerer best og rådene varierer mye. Vi bruker aderma på sønnen vår, det er en av de kremene som går igjen i svarene. Mener også at apo base som du også foreslår er en krem mange anbefaler. A-krem har vi også blitt anbefalt, men den vet jeg andre igjen si at den bør ikke brukes at barn med atopisk eksem, husker ikke helt hvorfor. Begynn med en krem og se om den fungerer, gjør den ikke det, så prøv en anne:-) Hvis det bare er tørr hud og ikke eksem, så vil jeg tro det meste fungerer.
Fire småtroll Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Vi bruker A-derma Exomega, den fungerer veldig fint her. Den finnes både som lotion og krem, kremen er litt fetere, begge trekker godt inn i huden og er uten parfyme og andre ting som kan irritere. Har brukt den på magen og føttene på min 4 mnd gamle jente som også er tørr..
✿FlowerPower (✿◠‿◠) Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2009 Både jeg og farn var veldig plaget med atopisk eksem når vi var baby. Og eksem er jo arvelig, så er veldig redd for at han får d.. Så vil ikke bruke hva som helst. men takk for svar
Little Dreamer Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 bodyshop sin bodybutter for baby er verdt å prøve..hvis den ikke skulle falle i smak noe jeg tror den gjør er det bare å bruke den selv.den er good.trekker skikkelig inn i huden.
✿FlowerPower (✿◠‿◠) Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. juni 2009 hmm, har ikke body shop her jeg bor.. :S
erteposen + 4 Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Oljebad fungerer godt her. Det kommer jo an på om det er tørr hud eller eksemhud. Jeg hadde spurt på apoteket. Locobase, a-derma, a-krem og miniderm har vi god erfaring med - men jeg har en med eksem. Den siste er beregnet på baby med eksem, men kan brukes t.d. på bena. A-krem bruker gutten min som ikke har eksem. Olivenolje bad har vi god erfaring med også. Her står jo gode råd, uten å nevne merke http://www.apotek.no/sw387.asp?ParentID=126
YIN Skrevet 20. juni 2009 #8 Skrevet 20. juni 2009 A Krem er kåret best i test mange ganger, til tørr hud. Du kan bruke dem over hele babyen, kun tørre områder, eksm områder osv.. Den er helt genial syns jeg
Gjest Skrevet 20. juni 2009 #9 Skrevet 20. juni 2009 den a-derma kremen er knall bra. Koster 200 kroner for en stor tube. venninna mi var hos legen, og han sa at den kremen er absolutt den beste.. Og jeg har vært innom flere apotek og spilt litt dum.. for å høre hva jeg burde ta.. snuppa på 6 mnd var litt tørr i huden... og det var den aderma kremen som ble anbefalte. Og allerede etter å ha smurt hun to ganger, kvelden og neste morgen.. så var det MYE bedre!! Knall bra krem! og ungen blir ikke fet i huden.. den trekker seg inn med en gang.. A kremen er sikkert også bra.. men den er jo såå feet..
RødRev Skrevet 20. juni 2009 #10 Skrevet 20. juni 2009 Vi har da brukt a-creme på gutten vår med atopisk eksem.. og han ble mye bedre av den. Hvorfor sies det at den ikke kan brukes på atopikere? Har jeg aldri hørt..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 20. juni 2009 #11 Skrevet 20. juni 2009 Brukt Apo Base i to dager på tørr hud på Marte som er tre uker, hun er nesten fin i huden igjen nå...Var veldig tørr. Ble anbefalt av helsesøster..
fredkris Skrevet 20. juni 2009 #12 Skrevet 20. juni 2009 A creme inneholder parabener og det vil mange unngå. Selv bruker jeg A drema på både barn og meg selv. Hjelper mot kløe og tørr hud.
RødRev Skrevet 20. juni 2009 #13 Skrevet 20. juni 2009 Okei... da får vi finne ut hva parabener er for noe.. takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå