Cim Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Min syklus varierer vanligvis fra ca fra 33-40 dager. For noen måneder siden var den faktisk 49 dager!! Tenker en del på om dette kan bety at jeg ikke har eggløsning. Leste et sted at når syklusen blir så lang, kan det bety at man ikke har eggløsning. Skal til legen for å ta en blodprøve om en drøy uke.. Har noen av dere lignende sykluser som meg? Hva slags tanker har dere?
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 hei det kan være et tegn på manglende el desverre.. for da får man ikke fsh stigningen og man kan få småblødninger innimellom å lange syklusser men det kan jo legen din teste:)
Cim Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2009 Uff, håper du ikke har rett. Fortalte legen om min bekymring sist jeg var der, og fikk da beskjed om at jeg kunne komme på dag 20-22(om jeg ikke husker feil) for å ta blodprøve. Vi er i 2pp nå..
Torjus og Lones mamma Skrevet 20. juni 2009 #4 Skrevet 20. juni 2009 Heisan! Jeg har litt uregelmessige sykluser, men "hovedregelen" er 5-6 uker. Jeg har EL, fikk testet det hos lege for noen mnd siden. Lykke til!
Cim Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2009 Takk Det var godt å høre . Er veldig spent på hva de finner ut på blodprøven. Lykke til med prøvingen
K ♥ tærten Skrevet 21. juni 2009 #6 Skrevet 21. juni 2009 Jeg har samme uregelmessighet på mine sykluser.. 29-45 dager.. Jeg fikk også beskjed av legen å komme på ca CD 22 for blodprøver dersom jeg slet med uregelmessige sykluser. De kunne visstnok se på prøvene om man har hatt el. Selv begynte jeg å tempe på slutten av forrige syklus for å se om jeg har el. og da lå temp på rundt 36,7-36,8 grader. Da jeg fikk mensen falt temp'en til 36,1-36,3 grader og har ligget der siden. Jeg antar derfor at jeg har hatt el forrige måned (?), men er nå på CD 20 og fortsatt ingen temp.stigning denne syklusen =( Tenkte å prøve over sommeren selv også ta en tur til legen på sensommeren dersom det fortsatt er så utstabilt. Lykke til med prøvingen =)
K ♥ tærten Skrevet 21. juni 2009 #7 Skrevet 21. juni 2009 Og der slo el.test positivt ut!!! =D På CD 20... yohoo.. da venter jeg bare på en bekreftelse på økt temp. Da betyr det hvertfall at man fint kan ha uregelmessig syklus og el.. bare litt vanskelig å finne den Vi har safet med sex annen hver dag siden CD 13.. og i dag da;) hehe.. Ble så glad jeg nå - har virkelig lurt på om jeg har el med mine sykluser. Dette er første måneden jeg har testet med el.tester, og hadde nesten gitt opp litt med tanke på at det var test nr. 8 idag... men traff til slutt! Håp for oss alle - stå på videre og lykke til =)
Torjus og Lones mamma Skrevet 21. juni 2009 #8 Skrevet 21. juni 2009 Så bra! Da får dere ha lykke til!
Nufsa Skrevet 21. juni 2009 #9 Skrevet 21. juni 2009 Jeg har også veldig uregelmessige og laaaange sykluser, opp til 57 dager. Har en følelse av at jeg ikke har EL . Jeg tror jeg hadde det måneden etter p-pilleslutt for 5 mndr siden (EL-slim), men har ikke hatt noen tegn på det etterpå. Jeg skal til legen i morgen, så håper å bli litt klokere etter det.
Cim Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 21. juni 2009 Nå ble jeg kjempe glad på dine vegne . Det blir spennende å følge deg framover. Håper jeg er like heldige som deg og "Lones mamma 11pp", og at min EL finnes en gang i løpet av den varierende syklusen. I følge kalkulatoren på babyverden, skal jeg ha EL om 11 dager.. men det er jo ut i fra gj.snitt lengde på syklus. Skal til legen neste tirsdag..(men det blir jo før forventet EL) Noen som vet om man får svar på prøvene samme dag? Tror jeg begynner med el.tester neste mnd..
Torjus og Lones mamma Skrevet 21. juni 2009 #12 Skrevet 21. juni 2009 Jeg har ikke fått svar samme dag, ventet ca ei uke, kanskje? Prøvene ble sendt fra fastlegen til laboratoriet på sykehuset. Mulig tiden kan variere litt fra sted til sted. Jo da, jeg er heldig som har EL, men jeg blir ikke gravid for det... Måtte ha tre runder med pergo sist. Og nå blir det nok pergo igjen, for å korte ned syklusene og stimulere. Litt lite av de rette hormonene... Men legen mente at jeg kanskje muligens ikke hadde hatt EL i det hele tatt før jeg gikk på pergo sist. En fødsel kan rette på dette, visstnok.
Cim Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #13 Skrevet 21. juni 2009 Ok, greit å vite litt før man skal ta prøvene. Tanken på at man kanskje ikke skal kunne få barn er så skremmende. Vi er bare på 2pp nå, men har ikke gått på p-piller siden i høst. Håper det ordner seg for dere.. om det da evt. blir med pergo.
Torjus og Lones mamma Skrevet 21. juni 2009 #14 Skrevet 21. juni 2009 Jeg har stor tro på at det skal ordne seg, vi trenger nok bare litt hjelp. Vi har jo greidd det en gang før. Det ordner seg for de aller fleste, på ett eller annet vis. Gjør nok det for dere også! Tvi tvi!
Lillevenn33 Skrevet 22. juni 2009 #15 Skrevet 22. juni 2009 Jeg har uregelmessige syklus på 5-6 uker. Jeg har EL hver gang, bruker billige tester for å påvise EL. Er nå gravid for 3. gang!
pobbles Skrevet 25. juni 2009 #16 Skrevet 25. juni 2009 Hvor mange PP hadde dere før dere gikk til legen for å teste EL /og for å få pergo kur? Uregelmessig her, blir bare flere og flere dager, har bare vært 3 mnd uten p-piller da. Må vel gå seg til litt. Takk for tilbakemelding!! De el-testene viser jo strek hele tiden, sist pp veldig sterk strek på el-test, men ble ikke gravid selv om vi sto på den helgen, men hvis egget ikke slipper da.. det er det ingen som vet.. må vi jo finne ut !
Cim Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #17 Skrevet 25. juni 2009 Hei Pobbles, Jeg var hos legen angående en annen sak, og fortalte da at jeg var bekymret for lange og ustabile sykluser. Jeg sa at vi hadde tenkt å begynne å prøve, og hun sa da at det kunne bli tatt noen blodprøver. Så da skal jeg til legen til mandag. Det var altså måneden før første pp, men har ikke gått på p-piller siden i høst. Du kan jo kanskje bestille en legetime, og høre hva de har å si? Hvor mange dager er dine sykluser på? Jeg har dessverre ikke erfaring med el-tester..
Gina73 (♂ apr 08 + ♂ feb 10) Skrevet 25. juni 2009 #18 Skrevet 25. juni 2009 Hei, Har selv veldig uregelmessige sykluser, men bare en av de siste 6-8 syklusene har vært uten el. - og den var til gjengjeld veldig mye kortere enn de jeg pleier å ha (ca 35 dager, men den lengste var på rundt 80 og da ble jeg gravid!) Sjekk følgende lenke om du vil se mine charts på fertilityfriend. http://www.fertilityfriend.com/home/18ac3a De viser hvor lange syklusene er, el som en vertikal strek (rød el blå) og på BD linjen når vi har hatt sex. Grafen er temperaturen målt om morgenen før jeg har stått opp og temperaturøkningen viser at el har funnet sted. Kanskje litt vel mye "kontroll" for visse, men for oss har det hjulpet veldig siden mine sykluser er så uregelmessige. Vi tenkte kanskje å vente noen måneder til før neste, men selv om sjansene var ganske små så ble det klaff denne gangen uansett. Man kan aldri vite ;-D Og vi er selvsagt kjempeglade for et lite søsken. Lykke til alle sammen håper dette hjelper noen.
Gina73 (♂ apr 08 + ♂ feb 10) Skrevet 25. juni 2009 #19 Skrevet 25. juni 2009 Jeg har heller ikke mye erfaring med el tester, men les inlegget mitt over. Jeg har alltid kunnet vite når el er på anmarsj pga økende eggehvitelignende utflod, men for å vite den eksakte dagen må du nok til med el tester. Men som sagt: ikke alltid nødvendig å treffe den dagen eksakt, det kan rekke med 3-4 dager før (i noen tilfeller, da).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå