Gå til innhold

Noen her som har peiling på postoppkrav her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsket å gi noe vekk på www.finn.no

Personen som ville ha den, ville at jeg skulle sende den i oppkrav.

Ok. Jeg gikk på posten og betalte for frakten (postoppkrav)

Poenget: Personen har enda ikke hentet pakken (ser det pga pengene for frakten er ikke kommet inn på konto :- ( )

Hva hvis personen aldri henter pakken???

Hvilke rettigheter har jeg som selger og sender???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får pakken tilbake etter en viss tid. tror det er 4-5 uker.

Skrevet

Hva med pengene???

Jeg blir sååååå sint altså!!

Jeg skulle være grei å "gi" noe bort !!!

Ente med å betale litt mere for den !!! GRRRR!!!

HI

Skrevet

Ingen som vet??

Dette om pengene????

HI

Skrevet

Vær klar over, HI, at det kan gå dagevis, i aller verste fall nesten to uker fra personen henter pakken til pengene står på konto! Posten forhaster seg ikke, er jo lønnsomt for Posten å "låne oppkravspengene" rentefritt en ukes tid! For å sjekke om pakken er hentet, må du inn på www.posten.no og sjekke om mottaker har kvittert ut pakken. Det gjør du ved å velge "Spor pakke" og så taste sendingsnummeret du fikk på pakkekvitteringen". Først da får du vite om posten er mottatt av mottakerpostkontoret (altså ligger klar for henting) eller er avhentet av mottaker. Og husk: Mottaker har tre uker på seg til å hente pakken! Ikke ALLE har bråhast med å hente en postpakke, selv om de har redelige nok hensikter om å betale når de henter. Noen mener faktisk at pakken ligger godt på postkontoret så lenge, og heter den en ukes tid eller to etter at de fikk "hentelapp".

Får du pakken tilbake, må du selv betale både porto og returporto (samme beløp som portoen, utenom oppkravsgebyret). Dette kan du selvsagt sende regning til mottaker på, men betaler ikke mottaker denne av seg selv, vil du bare vinne fram med et inkassokrav dersom DU kan bevise at avtalen faktisk VAR at pakken skulle sendes mottaker i oppkrav, med oppkravsbeløp på kr... Her hjelper ikke påstander, her må det håndfaste bevis til!

Nei, HI, vær klar over at finn.no er svindlernes paradis! Men du behøver ikke å ha med en svindler å gjøre. Det kan godt vare at mottaker har de beste hensikter, og henter pakken om en ukes tid eller så. Og det kan godt være at pakken ER hentet, men at posten ikke har hatt det store hastverkert med få pengene inn på din konto enda!

Gjette tre ganger hvorfor finn.nos betalingsløsning er et bedre alternativ enn postoppkrav i dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...