Tøysetipp Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Vi stod 5 min ved en kasse i dag. Ekspeditøren stod og bladde i et blad og skuet på oss, før vi oppdaget at det stod 'stengt' på kassen. Jeg trodde hun var en bekjent av en som jobbet i kiosken. Beveget oss de tre meterene til neste kasse. Damen bladde videre i bladet, lukket det svært så langsomt og ruslet til kassen. Kjente jeg ble muggen i hele meg og kommenterte noe om service og sommerjobb. Hun himlet med øynene og i en sneglefart tok tak i sigarettpakken jeg skulle ha. Burde jeg tilbudt henne en tom kopp?
☆Monkey Business☆ Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Du burde tilbudt henne en liten ørefik
Gjest Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Du burde vel strengt tatt tipse sjefen hennes om at opplæring i kundeservice er på sin plass.
partyoffive Skrevet 20. juni 2009 #6 Skrevet 20. juni 2009 Er ikke dårlig kunde service et kjent fenomen i de fleste steder i Norge da? Synes jeg opplever det daglig jeg. Blir nesten overrasket når det innimellom kommer et smilende vesen som gir deg god service (vanligvis en svenske..he-he). Skullem an ta tak i alle disse mugne ekspeditorene, så ville man jo ikke gjore noe annet.
Irene Adler Skrevet 20. juni 2009 #7 Skrevet 20. juni 2009 Jo definitivt, partyoffive. Servicen er heltpå trynet mange plasser. Forventer egentlig ikke så mye annet vanlig høflighet, at ekspeditører sier "Hei" når jeg kommer for å betale og "Takk" når de får pengene og kanskje et lite "Værsågod" når de gir vekslepenger og kvittering og til slutt et lite "Ha det" når jeg går, men det siste er ikke så viktig. Var en episode der ekspeditrisa ikke svarte på mitt "hei" når jeg kom for å betale, ikke ett "takk" eller så meg inn i øynene, men bare slo inn på kassen og gjorde sitt. Så når hun var ferdig med meg kom det tydeligvis kjentfolk som skulle betale noe og da eksploderete ansiktet i et vegg-til-vegg-større-enn-Julia-Roberts-smil, småprat og allverdens høflighetsfraser. En annen gang kom jeg inn på en butikk der ekspeditørene overså meg og var så opptatt av å prate med hverandre at jeg gikk bort og spurte til slutt "Unnskyld, men kan jeg forstyrre litt her?? Har noen spørsmål om en vare dere selger". En ble motvillig med for å svare på spørsmålet mitt. Kundeservicen er desverre tragisk mange ganger, men man kan ikke la det gå innpå seg.
Norwegian by injection Skrevet 20. juni 2009 #8 Skrevet 20. juni 2009 Enig party, Norge har mye å lære når det gjelder kundeservice...de eneste som har skjønte dette er Vinmonopolet ;-)
partyoffive Skrevet 20. juni 2009 #9 Skrevet 20. juni 2009 LOL - Norwegian! Ler så jeg rister her, he-he. Det er en enkel forklaring på det da. Når folk kommer til vinmonepolet er de vanvittig glad og smiler fra ore til ore for de skal kjope alkohol!!! Det er vel en 'win-win situation' he-he. Det gode humoret smitter over på de som jobber der!?! hvordan kan man behandle kunder som dritt når de bare smiler når de er i butikken din??? Jeg vet jeg har adlri vært sur på vinmonopolet. "Dere har ikke mere av den, nei. OK - egentlig så vet vi alle at du bare ikke gidder og gå og sjekke på lageret, men det gjor INGENTING jeg tar denne i stedet!" LOL
Norwegian by injection Skrevet 20. juni 2009 #10 Skrevet 20. juni 2009 LOL! Yeah, I guess you gotta good point there ;-)
Tøysetipp Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 20. juni 2009 Jeg synes det vanligvis er mange høflige og serviceinnstillte ekspeditriser, jeg. Bortsett fra hun jeg møtte på i går. Kjenner meg ikke igjen i det du beskriver.
It's all about me Skrevet 20. juni 2009 #12 Skrevet 20. juni 2009 Hadde igår en episode på Kid hvor jeg spurte etter sengetøy til dobbeldyne. Svaret jeg fikk var et pek bort på veggen med sengetøy og ordene: "Det står øverst eller nederst...eller litt hulteti bulter." Og så tuslet hun videre og pakket ut varer. Ble skikkelig imponert. Så impnert at jeg sørget for å fortelle hovedkontoret dems det i en mail da jeg kom hjem ) Visse har havnet i helt feil jobb.
Tøysetipp Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #13 Skrevet 20. juni 2009 Kanskje du får et sengetøy som kompensasjon, Frokostquizen. Knis.
It's all about me Skrevet 21. juni 2009 #14 Skrevet 21. juni 2009 Ja det synes jeg er det minste de bør gjøre, he he. Men fikk rasket svar om at de skulle ta det videre. Jeg er blitt så dritt lei av folk som ikke kan eller gidder gjøre jobben sin og av produkter som ikke er som de skal. Så nå skriver jeg klager over en lav kant. Har nesten blitt en egen inntekt dette nå, ha ha ha.
partyoffive Skrevet 21. juni 2009 #15 Skrevet 21. juni 2009 Nei, da er nok du veldig heldig med de stedene du ferdes. Resten av landet sliter i service bransjen, det hersker det ingen tvil om. Mannen min og jeg er i servicebransjen begge to, og eksemplene er uttallige og skjer daglig. Bransjen sliter, og scorer lavt i forhold til utlandet. etter 16 år i USA, Nederland, Tyskland, Irland og Guam, er det et skikkelig sjokk og komme til Norge og jobbe i servicebransjen her, samt være kunde/gjest selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå