Honningmelon Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Min gutt skal ikke begynne på skolen før neste høst, men greit å vite Ser så mange skolebarn med stooooore sekker som henger nesten nedpå bakken.
Honningmelon Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #2 Skrevet 19. juni 2009 Ingen med små skolebarn her da?
Fire småtroll Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Spiller ingen rolle hvilket merke du kjøper i dag, de seriøse sekkleverandørene i Norge (som du får i bokhandlere, veskebutikker og sportsbutikker) har anatomisk riktige sekker som ikke skader ryggen til barna. Det du må tenke på er riktig størrelse, til 1.klassinger kjøper en gjerne en 22 liters sekk, ikke kjøp sekk å vokse inn i, kjøp heller en større en i 3. eller 4. klasse. Sekken skal slutte på toppen av rompa, litt nedenfor korsryggen. Sitter sekker for høyt på ryggen eller for lavt på lårene blir ungen svai i ryggen og det er ikke bra..
auro Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Førsteklassingene får som regel sekk. Litt forskjellig fra kommune til kommune, men det kan du vel forhøre deg om. Du har jo god tid ennå. Kan sikkert spørre når dere er på innskriving.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 Ikke noen vits i å kjøpe for å vokse inn i for de sliter ut sekkene innen den tiden likevel. Sønnen min var kort av vekst så han hadde den minste typen sekk selv om han gikk i 4 klasse.
ツ Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Enig med kristin her... MEN - det viktigste er at du har med barnet når du kjøper sekk!! De er forskjellig bygd, har forskjellig lengde på rygg, etc etc...)
max32 Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Viktig å prøve den på før du kjøper. Vi har brukt ..... husker ikke merke men mener det begynner på Beck.....
ツ Skrevet 19. juni 2009 #8 Skrevet 19. juni 2009 Du mener Beckmann ) Har jeg til mine barn og, flotte sekker!!
auro Skrevet 19. juni 2009 #9 Skrevet 19. juni 2009 Beckmann. Ser at Bergans har anbefalt høyde på barna som skal bruke sekkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå