Gå til innhold

noen som har fått dilla enda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har såååååå lyst på reker! og så har jeg hørt at man ikke skal spise det når man er gravid. har alltid syns reker har vært godt,men ikke sånn at jeg ikke klarer å tenke på annet. det har vart nå i fire dager og er skikkelig intenst. jeg har sååå lyst på fersk loff med majones,reker og sitron.. jeg blir gal! hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man ikke spise reker når man er gravid?:o:O

Jeg som skal til mamma i morra på reke aften:S hehe..

Jeg har fått helt dilla på egg!! Kokt egg og stekt egg.. NAM!! hehe :)

Skrevet

man kan spise reker!

det står ikke på noen lister jeg har sett at det ikke går ann...

jeg har ivertfall nettopp spist flere skiver med masse deeeilige reker!

jeg klarer omtrent ikke å drikke noe annet en fun saft. å det er veeeldig rart. det drikker jeg ikke til vanlig! har det ikke i hus engang, men nå har jeg drukket opp to flasker.,.. mmmmm....

Skrevet

Det var godt å høre at man kunne spise reker!:)

Har nemmelig ikke fortalt mamma om graviditeten enda, og hun hadde nok begynt å lure noe fryktelig hvis jeg ikke spiste reker som er det beste jeg får! hehe :)

Når du sier det så hørtes igrunn fun saft med appelsin inmari godt ut.. det må jeg kjøpe i morra!;D

Skrevet

er det sant?gjett hva jeg skal kjope meg i morgen! :):):):)

Skrevet

Jeg HADDE dilla på hardkokt egg med salt den første perioden.

Nå har jeg dilla på alt, egentlig. Bortsett fra egg :P

Skrevet

jeg må få annbefale fun uten sukker med villbringebær=)

den blandet svakt smaker faktisk villbringebær!!! deeeilig=)

mye lettere og drikke masse av den når jeg er litt smækvalm hele tiden, og jeg kjenner at det hjelper på kvalmen og drikke MYE... di dagene jeg ikke gjør det, så bor jeg på badet;)

Skrevet

grapefruktjuice! :-)

Passe surt...

Generelt sure og salte og sterke ting... Frukt!

Kunne aldri i verden ha tenkt meg å drikke Fun saft eller lignende, fullt av kjemikalier!!!! Verken når jeg er gravid eller ellers... ungene får det ikke heller.

Det får meg til å tenke på en venninne som var EKSTREMT kvalm i svangerskapene. En gang vi var på besøk hadde jeg med meg en kartong ripssaft fra Hervik, i håp om at hun skulle få i seg det, pleier å være ok når man er kvalm. Og det ble det ENESTE hun klarte å få i seg og beholde på lang tid, små slurker.... (www.hervik.com. Nei, jeg har absolutt ingen interesser, er bare en fornøyd kunde! EKTE bær proppfulle av antioksidanter, ingen kunstige greier! De andre typene er også gode!)

Skrevet

Hei.

Ingen diller enda, men må spise det jeg får lyst på når jeg får lyst på det om dere skjønner? Mye kvalm, og da er det langt fra alt som går ned.

Når det gjelder reker så er det ikke farlig. Da ville jeg nok være mer skeptisk til Fun saft pga kunstig søtstoff. Men så lenge det ikke er snakk om enorme mengder så har det nok ikke så mye å si.

Jeg drikker heller ikke lettbrus osv lenger, selv om jeg godt kunne tenke meg en cola zero en gang i blandt:)

Skrevet

hmm. jeg snakket med en ærnæringsekspert om disse søtstoffene, fordi jeg reagerer endel på sprøytemiddel og sånn... er ganske skeptisk til hall fabrikat og slikt, og lager det messte fra bunn...

jeg fikk beskjed om at jeg måtte drikke over ti liter om dagen i en lang periode for at det skulle ha noe og si for kroppen min og barnet... den blir ikke tatt opp... det var verre visst jeg skulle drikke like mye fruktjuice eller vanlig saft, for det hadde blitt enorme mengder med sukker...

men det som var domt med disse stoffene var at di renner rett igjennom og ikke er bra for naturen når vi slipper dem ut...

men jeg kjenner at akkurat det har jeg ikke dorlig samv. for når jeg aldrig drikkes saft ellers...

Skrevet

Jge har de siste dagene fått så utrolig lyst på boller med krem! mmm, krem!..Må nok begrense det skal jeg ikke bli feit..hehe. Noe jeg spiser mye av for tiden er frukt! Beste som finnes for tiden! Vannmelon, jordbær, eple...mm

Tror ikke du skal være redd for å spise reker. Legen min ga beskjed at en kan fint spise reker som gravid, sålenge du ikke spiser 2 kg på en gang. :)

Skrevet

kunstige søtningsstoffer som aspartame omdannes til giftstoffer (formaldehyd bl.a), så jeg ville absolutt holdt meg langt vekke fra det. Finnes nok ikke dokumentasjon på at det skader m små mengder, men drikker man fun-saft hele dagen, så blir det jo litt da... høres merkelig ut at en ernæringsekspert vil anbefale det til en gravid... Her i huset har vi iallefal holdt oss unna alt kunstig i mange år. Og mannen min som før hadde en del mageproblemer, ble god etter han kuttet ut lightbrus og gikk over til vann som tørstedrikk.

Selv er jeg egentlig ganske hektet på avokado - spiser det på brød og knekkebrød, og mannen min tror jeg kommer til å føde en liten "grønn mann" i februar...

Skrevet

hmmm. jeg tror jeg må forske litt mer på dette her med sukkerfri fun ja. aldrig et bra tegn at det er så delte meninger...

hihi en liten grønn mann=) så søtt=)

Skrevet

Jeg klarer ikke å spise noe annet enn brødskive med brunost. Må være ferdig skivet og med kald melk til. Blir kvalm bare jeg tenker på å spise noe annet...

Holder meg langt unna Pepsi Max og Cola Zero nå selv om det ser såååå godt ut når andre drikker det. Dokumentert eller ikke, orker ikke risikere noe..

Skrevet

jeg hadde dilla på grovt brød med ost på:) nå er det vannmelon og pepsi max,prøver å holde meg unna pepsi max men koser meg med et glass eller to på lørdager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...