Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Det er helt sjukt. Det er ikke naturlig. Tenk og ikke oppleve den smerten og følesen det er og føde vaginalt. Synes synd på de som er NØDT til og ta snitt, men dere som vil ha det...hva er det dere tenker på? Stygge arr får dere også. Fysj!!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 barnet mitt holdt på og dø under fødsel. revnet noe helt vanvittig mye under fødslen mistet mye blod hadde en tøff fødsel var sjuk i nesten 1 år etter fødsel,pga betennelser osv kroppen stoppet helt opp! derfor vil jeg ha ks nestegang-
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Det kommer utrolig mange sånne innlegg om dere som vil ha ks, dere som vil føde normalt osv. Hvorfor er det så vanskelig for kvinner som skal bli/er foreldre å godta at alle er forskjellige?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 hihihi.. de er så redd for musen sin;) Den lille, stramme, trange musen, som de tror varer evig om de ikke presser en unge ut der;) Hilsen ei som både har KS(hast) og vaginal fødsel bak seg. Og med like flott og stram mus;)
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 Jeg kan forstå at noen vil ha keisersnitt fordi de er redd for å føde. Og det finnes sikkert like mange grunner som det finnes kvinner som vil ha keisersnitt. Noen har kanskje opplevd overgrep, noen er redd for at ting skal gå galt, noen har hatt tøffe og skremmende fødselsopplevelser fra før osv... Jeg tror ikke det er så mange som vil ha det for "ikke å ødelegge musa", eller fordi de bare ikke vil ha smerter, men at det ligger dypere grunner bak det. Jeg endte opp med et ganske dramatisk akutt keisersnitt denne gangen, og har ikke akkurat lyst til å føde igjen - fikk skrekken av det når det var rett før vi mistet babyen... Men jeg tviler på at vi kommer til å få flere barn, ihvertfall på mange år, så jeg tror nok ikke jeg trenger å ta stilling til det spørsmålet...
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Noen av oss har født vaginalt og av ulike grunner funnet ut at det ikke fungerer så veldig godt. Kom tilbake når du har slike erfaringer, så kan vi diskutere.
Aliena Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Tja, er ikke 100% sikker på at jeg vil ha planlagt keisersnitt neste gang, men tror nok helst det blir det. Ved siste svangerskap var jeg bekymret for å få et for stort barn, men ble forsikret om at det var helt normalvektig. Joda. Babyen var nesten 5 kg, livmora begynte å revne og det ble keisersnitt i hui og hast. Grunnen til at jeg heller mot planlagt keisersnitt neste gang, i stedet for vektestimering og igangsettelse før termin, er at jeg rett og slett ikke stoler på at de kan vurdere rett.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #8 Skrevet 19. juni 2009 Jeg må ha keisersnitt også neste gang og du trenger ikke synes synd på meg. Joda det er en stor operasjon og det var veldig vondt etterpå, arret er jeg litt stolt av når jeg først måtte ha ks ser jeg på det som et hedersmerke. Poenget er at om man må eller vil ha ks har jo alle sine egne grunner, ikke nødvendig at andre enn helsepersonell skal legge seg opp i hvordan alle føder, man må gjøre det som er trygt og rett for hver enkelt fødende.
Gjest Skrevet 19. juni 2009 #9 Skrevet 19. juni 2009 Jeg lurer mer på hva som er galt med deg? Du viser hvertfall en veldig mangel på modenhet og refleksjon.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #10 Skrevet 19. juni 2009 Vektestimering er ren lotto. På min har de bommet med ca en kilo, begge veier: Eldstemann mente de var ca 3,8, har var nesten 4,8. Lillebror mente de kom til å bli like stor som broren, han var 3,8....
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #12 Skrevet 19. juni 2009 Hastesnitt etter et horibelt fødselsforsøk første gang. Derfor valgte jeg å stå på for å få planlagt snitt med nr 2. Er DET i orden for deg?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #13 Skrevet 19. juni 2009 Naturlig? Mener du vi skal føde hjemme i huset vårt? Uten akupunktur og noen annen form for smertestillende? For det er det eneste naturlige, eller? Å føde der riene kommer? For min del ville det blitt Strømmen Storsenter. Kan tro det hadde vørt naturlig og populært?? For oss som har foranliggende morkaker, så skal vi bare la ungen bli der inne, da eller?? Du har kanskje takket nei til oppfølging fra lege, jordmor og ordinær ultralyd du da? For det er ikke ment å være sånn fra naturens side!! Gå hjem og vogg- likspiser!!
Gjest Skrevet 19. juni 2009 #14 Skrevet 19. juni 2009 Jeg legger meg ikke opp i hvorfor folk tar keisersnitt, men skal være ærlig å innrømme at jeg himler med øynene når jeg leser hva enkelte her på forumet setter som årsak. - vil ikke bæsje på meg - redd for at mannen min sin tiss blir for liten etter vaginal fødsel - redd for at en fødsel kan gjøre vondt Når jeg leser sånt lurer jeg på hva i all verden folk tenker på eller med. Dersom man har reell fødselsangst, medisinske eller andre psykiske årsaker som tilsier at ks er hensiktsmessig så selvsagt bør man ikke diskutere den enkeltes valg. Men ikke kom og snakk om avføring under fødsel til meg og forvent sympati eller forståelse...
Sabina og gjengen Skrevet 19. juni 2009 #15 Skrevet 19. juni 2009 Jeg hadde en fantastisk fødsel (vaginal uten smertelindring, det var ikek tid til smertelindring da jeg endelig kom på sjukehuset) og alt gikk bra, ble klippet og snurpa sammen igjen. Hadde ikke noe særlig smerter etterpå og satt relativt normalt 7 timer etter fødsel. Da termin med nr 2 nærmet seg hadde jeg vanvittig angst, var LIVREDD og ville IKKE at babyen skulle komme.. Under fødsel nr 2 var det planlagt at jeg skulle ha antibiotika pga det ble oppdaget da nr 1 var noen mnd at jeg hadde Beta Hemolytiske streptokokker Gruppe B. Jeg var livredd for rask fødsel, redd for at det skulle gå fort og at jeg skulle få panikk pga smertene.. Det var grusomt.. Så kom dagen , 4 dager over termin. Våknet og måtte tisse i 4 tida om natta og det kom litt blod. Kl. 11 reiste vi inn pga jeg skulle rekke frem hvis det skulle gå fort (noe ALLE mente). Jeg hadde en TREEEEG start på fødselen og brukte ca ca 12 timer fra 3 cm (hadde da jeg kom inn) til 6 cm... Og fra 6 cm til frøkna var ute gikk det 32 min. Hadde akupunktur denne gangen, vet ikke helt om det hadde noen virkning, men hadde nå også en flott fødsel til tross for mange nedturer med at fremgangen var uhyre treg... Frykter at jeg er like redd før neste fødsel (som er et par år til) men håper jeg har nok vett til å IKKE be om KS.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #16 Skrevet 19. juni 2009 i Nederland blir det født flere barn hjemme enn på sykehus, de klarer seg da bra, trur det har mye med innstillingen vår å gjøre at det er så mye bedre på sykehuset. ang det med keisersnitt så syns jeg det er rart at mange ikke tenker på at det ikke er tryggere enn en fødsel (da tenker jeg selvfølgelig på "vanlige" fødende ikke de som har komplikasjoner.) det er jo en operasjon som kan få flere alvorlige komplikasjoner. Jeg skulle gjerne slippe fødselen, men syns alternativet keisersnitt virker mere skremmende.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #17 Skrevet 19. juni 2009 Å hjelpes meg hvor dumme dere er dere som legger dere opp i andres valg!!!! Blir så patetisk å hele tiden snakke om denne naturlige fødselen og disse smertene dere mener alle burde oppleve. Naturlig??? Tipper det er få som har fødthelt naturlig..men deres valg det. Vær stolt!!! Skryt av opplevelsen!!! Føl dere som urkvinner!!!! Be my guest!!!! Men vær så snill ikke legg dere opp i andres valg!!!!!
Gjest Tale30 Skrevet 19. juni 2009 #19 Skrevet 19. juni 2009 Ikke det at det er det viktigste med debatten, men siden du nevner det: Har du i det hele tatt sett et arr etter dagens KS? De snitter under bikinilinjen et snitt på ca 20 cm. Jeg har nå, 6 mnd etter KS, kun en lyserød stripe som likegjene kunne ha vært et merke etter trusestrikken. Ikke skjemmende i det hele tatt. Og noen merker skal man vel ha etter å ha født..
Gjest Skrevet 19. juni 2009 #20 Skrevet 19. juni 2009 Øhhh.... Og du da anonym 23:06, du kan derimot legge deg opp i andres meninger/valg?
Gjest Skrevet 19. juni 2009 #21 Skrevet 19. juni 2009 Jeg MÅ ta KS, men det er IKKE synd på meg!!!!!!!!!!! Stygt arr?????????? Legen kikka og kikka på magen min, og så på parirene sine og spurte; "Ehhh, du har vel tatt KS før..? Finner ikke arret ditt,,,"
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #22 Skrevet 19. juni 2009 Du dirada må ha missforstått noe i det jeg har skrevet!!! For min del må alle få lov til føde akkurat slik de føler for!!!! Hva sikter du til??
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #23 Skrevet 19. juni 2009 Ja Ja selvsagt overdriver jeg.. hadde jeg overdirevet ville jeg ikkehatt ks nestegang ditt mehe!!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #24 Skrevet 20. juni 2009 Omtrent 30 av fødslene i Nederland skjer hjemme. Høyt tall, ja, men det er ikke riktig at det er flere som føder hjemme enn på sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå