chazie Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Da har vi unnagjort utredningsbiten og skal igang med pergotime.. Men pga ferie så kan jeg ikke begynne med pergoen før i juli/august. Jeg må også ta et brett med p-piller for å få blødning, for så å begynne å ta pergo. er det flere som har kommet like langt? Vi er veldig spente på om dette vil fungere for oss..håper på oppløftende erfaringer
ღ♥ღVenterpåspireღ♥ღ Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Hei, vi er igang med andre pp på pergo nå, å skal inn igjen til videre utredning i august! første pp med pergo så fant jeg ikke el, og tr kom på dag 22.. noe som er veldig tidlig hos meg! Nå er jeg på dag 19, men ingen tegn til tr og har ikke testet etter el.. har heller ikke hatt sex mer enn en gang, så har ingen forhåpninger! Sliter litt med en gubbe som ikke vil ha sex for tiden men baby vil han ha.. Så blir litt frustrert kan man si.. er liksom ikke no vits å bruke pergo når han ikke vil ha sex Men får satse på at han får tilbake lysten snart.. skal ta pergo en pp til før videre utredning! Hva slags utredning har dere hatt da? Jeg var bare inne til invendig ul hvor jeg fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig har pcos. Så fikk jeg resept på pergo!
Prøver =) Skrevet 20. juni 2009 #3 Skrevet 20. juni 2009 Hei Var med gynekologen på torsdag og tok innvendig ultralyd. Han noterte ned antydning til PCO og jeg har fått en hel haug med rekvisisjoner på oppfølgning og resept på provera og pergotime. Har ikke hatt eggløsning siden jeg sluttet med pillen i sept 08. Akkurat som deg, så skal jeg på ferie om en uke og der etter skal gynekologen på ferie så det blir litt venting før vi får satt i gang. Blir utrolig utolmodig bare på tanken, men i mellomtiden leverer samboer prøver også så da er i alle fall det klart til vi starter. Gynekologen var positiv og sa at som regel trenger man bare litt starthjelp for å få satt i gang eggløsning, så jeg håper det virker slik på meg =)
chazie Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2009 hei, Vi har vært igjennom hormonprøver hos fastlege, samboeren har levert sædprøve, jeg har tatt innvendig ultralyd og jeg har tatt undersøkelse med kontrastvæske. Nå er de sikre på at jeg har PCOS og da er det lettere å kunne behandle, naturlig nok. Så nå skal jeg igjennom pergo, men aller først skal jeg ta p-pille i 21 dager for å få blødning så jeg kan begynne på pergotime. Er spente og vi håper at vi er heldige:) Tror mannfolka føler litt presset de og selv om de vil ha barn så er det jo en stressende situasjon også for dem:) Samboeren min er positiv han og men det er klart han også har dager da han ikke vil ha sex.. Det har forsåvidt jeg og:) Håper det klaffer for dere
chazie Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2009 Hei Gynekologen min var også veldig positiv, og han sa at vi har en kjempe fordel siden svømmerne til samboeren er normale og jeg er ikke overvektig tiltross for PCOS. Så han sa til meg og at det vi trengte var å få igang eggløsningen så ville spiren komme hos oss. Han sa at innen 1 år var jeg gravid, så håper sannelig det stemmer.. Når skal dere begynne med pergo da tror du? Jeg begynner på p-pille den 6.juli jeg også skal jeg ta p-piller e 21 dager..så venter jeg på blødning og på blødningdag 5 skal jeg ta min første pergo pille... Er veldig spent, og håper inderlig at jeg får eggløsning på første kur. Jeg hadde vanlig og mensen kom etter klokka et par måneder etter p-pille slutt men så plutselig stoppet alt opp og jeg hadde ikke mensen på 4 måneder, så plutselig fikk jeg mensen igjen i mai men har ikke antydning til noe enda i juni... Er så lei ustabil syklus...:/ Men vi har ved godt mot og tenker positivt, håper det klaffer for dere også snart:)
Prøver =) Skrevet 21. juni 2009 #6 Skrevet 21. juni 2009 Ja er veldig spent på prøven til samboer, han skal levere den 20.07. Jeg starter med provera i begynelsen av august tror jeg. Men skal finne ut dato for når gynekolog er tilbake slik at jeg får regnet ut nøyaktig når jeg kan starte. Tiden går alt for sent nå om dagene, kan nesten ikke vente til ferien er over =) Men men vi er positive, samboer mye flinkere til det en meg da men... Har lest litt om pco men jeg er heller ikke overvektig så satser på at jeg kan gi en ekstra fin presang til jul i år hehe
Prøver =) Skrevet 21. juni 2009 #7 Skrevet 21. juni 2009 Ja er veldig spent på prøven til samboer, han skal levere den 20.07. Jeg starter med provera i begynelsen av august tror jeg. Men skal finne ut dato for når gynekolog er tilbake slik at jeg får regnet ut nøyaktig når jeg kan starte. Tiden går alt for sent nå om dagene, kan nesten ikke vente til ferien er over =) Men men vi er positive, samboer mye flinkere til det en meg da men... Har lest litt om pco men jeg er heller ikke overvektig så satser på at jeg kan gi en ekstra fin presang til jul i år hehe
chazie Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 22. juni 2009 Ønsker dere masse lykke til og håper dere får klaff. Vi er veldig positive vi og ja, men som du sier går dagene veldig tregt nå... synd at vi ikke fikk til å starte før ferietiden, men sånn er det. VIhåper inderlig å kunne få verdens beste julegave vi og..det hadde vært så kjempe koslig. Er spent på hvordan pergo vil fungere for oss..håper det fungerer med en gang =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå