Gå til innhold

Kjøper du eller brenner du cd-plater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke huske sist jeg kjøpte en cd plate. Jeg har masse sanger på dataen, og brenner som regel en cd når jeg vil ha ny musikk. Blir ofte noen av de samme favoritt sangene uansett da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min holdning til dette er at jeg kjøper det jeg virkelig ønsker å høre på og brenner "tull"cder. Syns det er viktig å støtte kunstnerne, ellers er jeg litt redd for at de ikke har råd til å gjøre det de gjør... Men håper egentlig på at noen kommer med en kjempelur ide som gjør at de får pengene sine gjerne uten at vi må betale så mange mellomledd i tillegg. Ellers hører jeg veeeldig mye radio da :)

Skrevet

En sjelden gang kjøper jeg cd-er og litt oftere får jeg cd i gave. Brenner aldri cd-er.

Skrevet

Brenner all musikk (musikk er for meg "klassisk musikk" jeg kan brenne lovlig! Og det er en god del mer du kan brenne lovlig til privat bruk (men ikke gi til andre!) enn plateselskapene mener. For norsk lov gir deg nemlig rett til å brenne f eks ethvert opptak du selv gjør fra radio. Så her er radioen permanent koplet til DVD-spilleren/-opptakeren, som jo også er CD-spiller, og står "alltid" klar for opptak med tom CD-plate i straks det kommer noe bra. Med god antenne, god radio (kostet to-tre tusen) og god DVD-spiller/-opptaker (kostet også tre-fire tusen) blir resultatet helt utmerket!

Ellers brenner jeg alltid en "brukskopi" av CD-plater jeg kjøper, straks de kommer i hus. Litt synd om plata jeg bruker skullle få seg en skrape. Har jeg da "originalplata" oppbevart uskadet, er det bare å kaste 1. kopi og brenne en ny 2. kopi. Og norsk lov gir deg lov til å brenne EN slik "brukskopi" (til DIN bruk!) av all musikk du har lovlig kjøpt i Norge (og faktisk lov til å knekken en kopisperre om det er eneste vei til målet, å få lagd en slik brukskopi!) Samme hva platebransjen sier! Norsk lov er sterkere enn platebransjens meninger!

Skrevet

her brenner vi for harde livet... :)

Skrevet

Brenner ofte, men kjøper alltid. Det er mange steder man kan kjøpe musikk på nettet som mp3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...