Gå til innhold

Stefar går amok!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min går amok!

Han går særlig amok på mitt barn (særkull) som er 10 år. Hans egne (9 og 5 år) slipper unna med hva jeg vil kalle de mest sjokkerende ting uten noe som helst. Jeg må være den strenge når de hyler og griner for alt mulig. Særlig matsituasjonen. De liker ingen ting. Den eldste spiste ikke et eneste måltid som jeg hadde laget uten å klage og furte, på 3 hele år. Helt til jeg kasta maten hans i søpla og sa han fikk gå sulten fra bordet. Faren hadde da latt han tyrannisere alle andre ved matbordet i alle de årene. Gutten telte opp hver eneste brødskive vi andre spiste, for han ville ikke være den som fikk mindre enn noen andre. Og vi kunne aldri ha fårikål, lapskaus, kjøttsuppe, noe som helst av mat som inneholdt grønnsaker, for han likte det ikke. Til slutt torde jeg ikke servere annet enn grøt. Nå har han skjerpet seg, han er redd jeg skal ta fra han maten. Men 5-åringen er begynt med samme terrorvelde. Far syns det er ok, og 5-åringen er i ferd med å begrense våre middager til grøt igjen. Det er enten bare å lage det hun liker, eller høre på hyl og skrik hver gang hun setter seg til bords. De er totalt bortskjemte på alt.Smellfete er de også, fordi de aldri kan overtales til å spise noe annet enn godbitene. Grønnsaker lukter de ikke på overhodet. Men jeg holder vanligvis kjeft, jeg syns det er synd å være den slemme stemora når de bare er her hver 14.dag.

Men mannen min har ingen sperrer mht å være stygg mot mitt barn. I dag ble han forbanna for hva jeg vil kalle en bagatell. Og dessuten greit om han blir forbanna, men han går helt bananas. En gang knakk han en CD-rom i to, med et spill som gutten hadde ønska seg lenge og spart penger til. Flere ganger har han stått og brølt det høyeste han kan "Du burde vært sperra inne i 40 år! Du er totalt psyko!"

Jeg har prøvd å si at uansett hvilke forbrytelser en 8-9-10-åring begår, så er det de voksne som må være et godt eksempel. Det finnes ikke unnskyldning for å behandle et barn så dårlig eller for å si så stygge ting som han sier. Jeg ville ikke ha snakket sånn til en voksen en gang, langt mindre sette arr på sjela hos et barn på den måten. Jeg har ikke våget å si noe til min eksmann om dette, pga han ville bli sjokkert over at jeg lar gutten utsettes for sånt. Tipper han ville kontakte barnevernet. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli voksen, og kom deg ut av forholdet!! Du kommer til å ødelegge barnet ditt...

Skrevet

Her er hva du skal gjøre:

Du skal lese gjennom innlegget ditt så mange ganger at du skjønner at det eneste riktige er å pakke og dra - eller kaste denne mannen på dør.

Hvis du er redd for at eksmannen din går videre med saken, må du jo skjønne at det du holder på med ikke er sunt for barnet ditt. Får helt vondt i hjerte mitt jeg. Flott at du iallefall ser hva han gjør med barnet ditt, nå må du ta konsekvensene å flytte.

Hvis ikke bør det i såfall skje en helomvendig av samboeren din, for dette tror jeg ikke du vil se tilbake på om 5 år og si at det var verdt å bli!

Lykke til!

Skrevet

Og der var det slutt!

Vondt, men en lettelse likevel. Min beste venn og elsker hadde noen utilgivelige feil og karakterbrister, som jeg ikke kan eller vil leve med mer - dere har rett jenter. Nå er det nye livet i gang, og gutten min skal forholde seg bare til pappa, ikke mer til noen stefedre.

HI

Skrevet

Så bra Hi

Selv om det er trist, tror jeg du vet at det var riktig. Og du trengr ikke kutte ut alle menn. Noen av de er faktisk ganske så flinke steforeldre. Lykke til, jeg håper du finner en du kan dele livet til både deg og gutten din med:-)

Skrevet

Forstår at dette kan være en vanskelig beslutning, men du har gjort noe utrolig bra både for deg selv og sønnen din!!! Stå på videre - dere kommer alle til å bli evig takknemlige for at du kom deg ut før det ble altfor sent!!

Lykke til videre!!! :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg tror veldig mange menn sliter med de samme følelesen som oss kvinner rundt dette temaet jeg.

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt det siste innlegget?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...