Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 jeg mener, når kan man se lys i tunellen? Hele ungen er dekket! Det er feber og lite matlyst i tillegg. Begynte vel rundt tirsdag/onsdag. Jeg har aldri sett værre. Tuller ikke når jeg sier det er over 100 bare på ryggen på 1åringen min (((( Jeg telte de ista.. Jeg får SÅ vondt av lille vennen! Han har fått Phenamin i samråd med lege. Har dyppet hånda mi i hvitvask og smurt han inn! Har gitt han paracet. Stakkars liiiiten
Gjest Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Uff da, stakkers liten! Det slutter som regel å komme nye etter ca 4-5 dager, så han burde snart være over det verste utbruddet nå. De er blemmer i noen dager og så tørker de inn og får skorpe på seg. Prøv å unngå at han klør disse av, da kan han få arr som aldri går bort. Vi hadde ganske god hjelp av alovera til våres, de fikk også enormt med prikker når de hadde det. God bedring til småtten din! :-)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Ekte aloe vera fra plante eller gel? (har plante skjønner du, men aldri brukt den ;-)) Hvor ofte bader man dem? (han har så mange i rompa og tissen at jeg får ikke vasket han engang) Virker som om det er godt å bade.. skal jeg smøre han inn med aloevera flere gangr daglig? Eventuelt hvitvask... aloevera først og hvitvask oppå? her er alle råd gode! takk for at du svarte!
Gjest Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Vi brukte gel. Det med bading husker jeg ikke helt, men mener det skal være noe du kan ha i badevannet som lindrer. Hvetekim kanskje? Tror du må prøve deg litt fram på hva som fungerer best når det gjelder å smøre inn. Er ikke noe kjekt mens det står på, men det er bare noen dager som er ille, og når det er over, så kommer det heldigvis ikke igjen!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 Kli er kløestillende. Du kan ha en håndfull kli rett i badevannet, eller trekke det av i en tøypose. Vask forsiktig med ren klut. Blir huden sår kan du prøve calendulasalve fra helsekost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå