Gå til innhold

Hvor tidlig kan man høre hjertelyden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på kontroll i neste uke, er da 9 uker på vei. Kan jeg forvente å få høre hjertelyden da? Er andregangs, men utrolig hva man glemmer!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

som jeg har forstått det så sjekker de ikke hjertelyden så tidlig, rundt uke 12 tror jeg de gjør det. Virker som det er litt forskjellig fra lege/jordmor. Men vet om de som har egne doppler som har hørt så tidlig som i uke 6! Men det anbefales ikke å bruke doppler så tidlig heller da.

Skrevet

Hm, okei.. Får smøre meg med tålmodighet!

Takk :)

Skrevet

Uke 6 syns jeg hørtes tidlig ut, men fullt mulig med innvendig UL hvertfall.

Jeg hørte hjertelyden idag, er 10+5. :)

Skrevet

Hei:)

Kan høre hjertelyd allerede i uke 7. Men vet også om noen som har måtte vente en ekstra uke eller to fordi det var for tidlig.

Jeg fikk høre det idag, og jeg er 7+3. Venter tvillinger!!!:)

Lykke til!

Skrevet

Legen sa til meg at man skal høre den etter uke 15, men det er jo veldig individuelt før den tid da. Men iallefall etter uke 15 så skal den høres godt ja :)

Skrevet

Okei, hm. Litt blandete svar, ser jeg.. Tror jeg skal spørre legen på kontrollen, jeg da..

Takk :)

Skrevet

Anbefales hverken av sykehus,leger eller spesialister å bruke doppler før uke 10.Den påvirker babyens hjerterytme og kan være uheldig!

De fleste leger begynner å høre fra uke 12....Men er ikke alltid de finner den da heller.Kommer an på hvor dypt man bærer!

Skrevet

Det kan være jeg misforstod litt:) I uke 7 så kan man bare se på skjermen at hjertet banker, ikke høre noe. Det stemmer nok at man må vente enda lengre med å få høre hjerteslagene.

Lykke til!

Skrevet

jeg hørte hjertelyden for et par dager siden (10+5) kan man høre om det er fler i magen ? har nemlig gått på dobbel pergo kur som øker sjansene for flerlinger. hvrdan fant du ut så tidlig at det var 2??

Skrevet

var beregnet til Lucy80 siden du har to små i magen:)

Skrevet

Legen kunne se to hjerteslag og han målte begge to. Den ene var 10.6mm og den andre 11.1mm:) Min mann så hjerteslagene også, jeg var litt i sjokk...hehe. Men jeg kunne se at det lå to inni der.

Har vært gjennom prøverør og da er det rutine å gå til ultralyd i uke 7 første gang. Fikk bildet med meg hjem:)

Skrevet

Må jo bare få tilføye at det selvsagt var med innvendig ultralyd:)

Skrevet

var ei i terminklubben min på SM som fortalte det :) Brukte babywatcher :)

Skrevet

Heisann.

Jeg er blitt gravid ved hjelp av prøverør. Var på sykehuset til ultralyd i forrige uke og fikk høre hjerteslagene. Jeg var da i uke 7+3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...