Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Har ei jente på 3 år som har skikkelig kommet i steamen med å slå seg totalt vrang om kvelden... hun nekter å ta medisinene sine som jeg har fått beskjed om at hun må ta morgen og kveld og all kveldstell er en kamp.. fra vasking, nattkjole, truse m.m.. Hva pokker skal jeg gjøre? Noen må jo ha barn med bestemt vilje som man ikke kan spore av...for her går det ikke an iallefall.. ikke ignorere heller...
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Det du kan prøve, er å snakke med henne om kveldsstellet FØR dere begynner. Og da med en positiv vri; at du VET hun klarer det og det, og at du VET hun klarer fint å være blid og smile:) Og at da har dere en avtale på at i kveld skal det gjøres slik og sånn, både hva som skal gjøres og hvordan dere begge skal oppføre dere. Dette må gjøres HVER dag før stellet. Skryt av henne for det du VET hun klarer/mestrer på forhånd, og skryt underveis for alle de små tingene hun faktisk gjør greit under stellet. Hver minste ting som er LITT positiv. Da sier du ikke bare flink jente, men konkret hva du ser er bra. Jeg gjorde dette før butikkturene med en unge som var håpløs der. Sprang villmann i butikken, og lå glatt på gulvet og hylte om hun ikke fikk det hun ville. Hun var på samme alder. Utrolig virkning:) Og her er det ikke i veien for bestikkelser ang medisinen. Skal få noe godt om hun tar den uten protester:) For du vet hun er stor jente som klarer dette:) Det kan f eks være slike vitaminbjørner, så slår du to fluer i en smekk;) Anbefaler ellers boken "De utrolige årene" av Webster-Stratton:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå