Gå til innhold

ringe føden eller legevakten??? please se hit!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

når man er litt bekymra for at man kjenner lite bevegelse og har mest vondt i magen..

og hva skjer i såfall der?

er i uke 38..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ring FØDEN med engang!

Skrevet

Føden. De ber deg antagelig komme inn for en sjekk.

Skrevet

jepp da har jeg ringt føden og jordmor hørtes bekymret ut og sa at jeg skulle komme bort..

off:( tårene triller.. krysser fingrene for det beste!!

Skrevet

Lykke lykke til!!! Håper alt går bra! Krysser fingrene

Skrevet

Min jordmor sa på alle kontrollene jeg var hos henne at hvis jeg følte noe var galt med barnet eller meg fordi jeg var gravid, så skulle jeg ta kontakt med føden, ikke legevakta. På legevakta har de som regel alt for lite greie på svangerskap til at de alltid tar en god avgjørelse. Jeg kan ikke tenke meg de har utstyr til å lytte etter hjertelyd eller noe på legevakta heller, så da er det egentlig ikke noe poeng å dra innom der uansett.

Skrevet

Gravid og over det tidspunktet det er mulig å redde fosteret - ring føden! Viss det mot formodning skulle vere noko akutt er det på føden du vil vere - ikkje på legevakten!

Blir nok tatt ul og sparketest (var det dei gjorde med meg då eg var inne i veke 25 pga magesmerter). Hos meg sjekka dei og opning, i tilfelle det var fødsel på gang. Det var det heldigvis ikkje.

Skrevet

Hei :-)Håper det går fint. Tenker på deg og håper at alt er fint!!

Skrevet

Hei igjen!!

HI her.. var på føden og fikk ctg og ultralydundersøkelse. alt var heldigvis bra.. baby lå med beina og armene inn mot ryggen, så han sa at det er nok derfor jeg har kjent så lite for tiden.. Fikk tilogmed vite at hun hadde min nese og at hun var på ca 3.6 kg nå og kom til å være rundt 4 kg ved fødsel, så jeg får nok en tjukk og god liten trulte om forhåpentligvis ikke så lenge!!

På ctg'en så dem at jeg hadde en del sammentrekninger og det er jo en bra ting:)

Tusen takk dere:)

Nå kan jeg endelig puste lettet ut!!

Lykke til videre dere også

Skrevet

Så flott å høre!

Lykke til videre!

Kjenner at jeg savner litt den spenningen i forkant av å bli kjent med et slikt lite vesen.

(men så gravid som du er nå, har jeg aldri vært - da min sønn er født i uke 35)

Skrevet

takk takk:)

skjønner jeg godt..

hvor gammel er sønnen din da?

hadde nesten håpet på at noe skulle skje mens jeg var på sykehuset i dag.. hørte babygråt og sånn, og ble plutselig veldig klar for å føde!! men ser ut itl at hun blir der en stund til:P

Skrevet

Det var jammen godt at alt gikk fint :-) Spennende tid i vente nå ja. Jeg har ikke termin før i november, så det er anda en stund til det ja:-)

Masse Lykke til :-)

Skrevet

tusen takk:) og lykke til selv:) du har masse spennende i vente du også!! er det førstemann eller?

Skrevet

Takk for det :-) Nei det er faktisk 5 mann. Den første mistet jeg. Fødte i uke 24 og han levde bare i 20 min. Ellers har jeg en på snart 12 år, ei på 9 år, og en på 10 mnd. Gleder meg :-)

Skrevet

jaja da har du mer peiling enn meg på barn:) jeg er førstegangsfødende.. Og helt grønn!!

utrolig trist at du mistet førstemann!! :( det er så vanvittig urettferdig når sånt skjer..

Skrevet

Ja det er urettferdig, og unner ingen å gå gjennom det. Nå er det snart 13 år siden og det sitter sterkt i minnet. Spesielt nå som jeg er gravid og går mot samme uke om du skjønner. Jeg føler ikke alltid jeg har så peiling he he, hver gang jeg skal føde føler jeg det er første gang igjen, og er livredd alt :-) men merker nok mest på det å ha spebarn at jeg har gjort det før. Iallfall nå som de blir så tette. Det er så gøy og du har virkelig noe å se frem til :-)

Skrevet

nei.. unner heller ingen å miste et barn.. det er grusomt!! skjønner du tenker mye nå da ja.. tror det er sunt ¨å tenke på det.. det er i hvertfall viktig å ta det på sin måte..

var det en grunn til at han døde da??

forstår om du ikke vil prate om det, og beklager om det ikke passet seg å spørre..

Skrevet

God morgen :-) Sovnet m pc i fanget ja :-) Det går helt fint å spørre.

Han døde fordi han var for liten og lungene var ikke utviklet nok. Han var 550 gram. Legene var litt uenig om hvor langt jeg var, en mente i uke 23 og en i 24, så først ville ikke barnelegen stille opp å se på han, men så ble de enige om å se hva de kunne gjøre. Men som sagt så klarte de ikke redde han. Tror eller vet jo at det er ikke bare bare å redde de små sånn heller, og hadde de klart det vet vi jo ikke hvordan det hadde blitt heller, men jeg er veldig glad de gjorde de de kunne. For hvert svangerskap etterpå er målet å komme så langt at det ikke er fare om jeg skulle føde da liksom :-) Må jo bare tenke positivt :-)

Skrevet

hei og god morgen tilbake:)

jeg synes det er bra at du tenker sånn du tenker og veldig sterkt av deg å faktisk ville gå gjennom flere svangerskap. Hadde det vært noe galt i går kveld med jenta mi og det verste skulle skje, vet jeg ikke om jeg hadde klart å gå gjennom flere svangerskap!

Så sterk er du i hvertfall:)

Skrevet

Tusen Takk for det :-) Misunner deg som har kommet så langt nå:-)

Håper alt går fint og fødsel blir bra og et positivt minne :-)

Vet dere hva kjønn det blir?

Skrevet

du er der nok før du aner:) du har heldigvis mye å gjøre med 3 barn da:)

så tiden går nok fort!!

vi får jente:) gleder meg mye til fødsel.. veldig spent så håper at alt går bra der:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...