Gå til innhold

Familierådgivning/Familieterapi eller lignende..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Noen som har forsøkt, og kan fortelle meg om det er et kommunalt eller privat tilbud, hvordan man kommer i kontakt etc?

Mye problemer i forhold til særkulsbarn (50/50) og eks.Føler situasjonen har låst seg helt. Følelsene til min samboer forsvinner også, som et resultat at all negativiteten..Bare distanserer meg for å komme gjennom dagene.. Venter barn nr to og ser helst ikke at jeg blir alenemor :-(

Har i tillegg en håpløs svigerfamilie som stiller lite opp, og som i tillegg er gode til å gi en dårlig samvittighet. Fy søren så vanslkelig de klarer å lage livet i tillegg..

Føler virkelig at vi trenger noen gode råd fra noen profesjonelle.

Svært taknemmelig for gode råd :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal være et Familievernkontor tilknyttet alle kommuner. Tror at mange kommuner er for små til å ha eget kontor,men er da tilknyttet en kommune med by/tettsted. Ring kommunen der du bor og spør, evt søk i tlfkatalogen.

Rådgivning/mekling ved Familievernkontoret tilbud alle kan benytte men vær obs på at i enkelte perioder kan være noen uker venteliste på time.

Skrevet

vi har prøvd det kommunale tilbudet (sånn familievernkontor), vi valgte det fordi det var gratis. vi syntes ikke det var noe særlig, og det virket ikke som om psykologen/behandleren ville ha oss der heller... vi sluttet fort og har ikke gått tilbake eller funnet noe alternativt selvom vi helt sikkert burde gjort det

Skrevet

Noen med erfaring fra det private? Eller andre former for hjelp?

Er redd for et dårlig kommunalt tilbud, som evt. kan gjøre ting verre.

Skrevet

Tilbudet avhenger jo litt av hvor i landet du bor. Bor du i en by er sjansen større for at det også finnes private tilbud, prøv gule sider. Familievernet er ikke kommunalt, men statlig og det finnes 64 kontorer spredt over hele landet. Her er en liste over de ulike familievernkontorene:

http://www.bufetat.no/?mode=searchContact&module=Articles&action=ArticleFolder.publicOpenFolder&ID=390&category=Familievernkontor&sortorder=county

Familievernet kan ikke utrette mirakler på et skakk-kjørt forhold, men kan tilby et sted der partene kan prate sammen på en annen måte enn hjemme og stille noen spørsmål som kan virvle opp litt støv. Noe ventetid må påregnes i de største byene, men tilbudet er gratis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...