Mrs Smutt & Smilende Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 ...om hvordan de holder det i sjakk? Har oppdaget at det er mest sannsynlig det jeg har slitt med i alle år i den tro at det er helt normalt å ha det slik...
Kyllingbein Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Hypoglykemi?? Ja enten må du jo kutte ned på insulinet da. Ellers må du spise oftere slik at blodsukkeret ikke faller.. spis fiber.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2009 Kutte ned på insulinet er lett for en som ikke har diabetes!?! Fiber?
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 det er jo en bivirkning for de som har diabetes type 1 da, som regel... du bør jo holde sukkernivået i sjakk ved å spise jevnt over med sukker, og ikke fyke opp og ned, vil jeg tro...
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. juni 2009 Takker for svar, har lest litt rundt på nettet nå og fant vel ut mer om det der:o)
Kyllingbein Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 derfor jeg sa du enten skulle ta mindre insulin ELLER spise oftere slik at blodsukkeret ikke faller. Ja fiber holder blodsukkeret mer stabilt mens sukker høyner det for en kort periode før det faller til bunns igjen. Er du veldig lav hele tiden ville jeg sjekket ut om det kan være en cyste/svulst som er årsak. Et symptom på dette er at jo mer sukker du spiser dess lavere blir blodsukkeret.
Kyllingbein Skrevet 19. juni 2009 #8 Skrevet 19. juni 2009 Må bare legge til at slike cyster er meget sjeldne da og er som regel godartet..
Gjest Skrevet 19. juni 2009 #9 Skrevet 19. juni 2009 Det er jo noen som produserer mer insulin enn andre. Har du målt blodsukkeret ditt når du får symptomene dine? veldig sjeldent dette altså, regner med at du blir utredet da det er en årsak til større insulin produksjon som regel.
nasse nøffen Skrevet 19. juni 2009 #10 Skrevet 19. juni 2009 for en som har diabetes synes jeg du er lite informert,,, dette er en alvorlig tiltstand du burde sette deg godt inn i... regner med du har diabetes 1,eller har du pådratt deg type 2? om det er type 2 kan jeg mer forstå at du ikke har all kunnskap--- men det viktigste er jo aktivitet, kost ,gode matrutiner.. å leve med diabetes er jo å leve meget sundt da.. spise mat med lav GI, trene regelmessig, du må spise til faste måltider hver dag, i helg som i uka... ved å trene, og passe på kosten slik at ikke insulinet ditt går opp og ned vil du kunne leve ett liv uten ulike komlikasjoner. hadde kontaktet diabetes forbundet hadde jeg vært deg
nasse nøffen Skrevet 19. juni 2009 #12 Skrevet 19. juni 2009 har hun ikke?=) okay, hvordan vet du det??? stod ikke noe om det se=) tenkte hun pøset på med for mye insulin jeg, he he,, synes det var merkelig av en m diabetes at hun ikke visste noe særlig om d liksom
nasse nøffen Skrevet 19. juni 2009 #13 Skrevet 19. juni 2009 kutte ned på insulinet er lett for en som ikke har diabetes! det er kanskje det du mener=) tolket det som at hun mente d var lett for en som var frisk å uttale seg om jeg se
Kyllingbein Skrevet 19. juni 2009 #14 Skrevet 19. juni 2009 Hehe. Ja den kan misforstås ser jeg:p hun er visst ikke her for å uttale seg. Jeg trodde hun mente at hun ikke hadde noe insulin å kutte ned på siden hun ikke har diabetes:) Hadde hun hatt det hadde hun vel visst at hun må kutte ned på det hvis hun går rundt med for lavt hele tiden mener jeg.
nasse nøffen Skrevet 19. juni 2009 #15 Skrevet 19. juni 2009 ja var d jeg tenkte også,,, at om hun hadde diabetes burde hun hatt mer kunnskap om det=)
elskerpusenmin og lillegutt Skrevet 19. juni 2009 #16 Skrevet 19. juni 2009 Jeg har! Spis 6 måltider om dagen, ikke store retter da :-) Brød med skinke og ost funker på meg og litt sjokkis i ny og ne...hmmm ...litago er bra det og. Pass på å få nok fiber i form av grønne grønnsaker... Blir nesten irritert når jeg ikke får i meg mat, så det er viktig å få i seg jevnlig mat...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå