Isdronningen Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Selv leser jeg Øya. Ikke kommet så veldig langt, men langt nok til at jeg måtte gråte en skvett da jeg leste litt i sta..
nestenhodeløsenick Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Øya er kjempefin Begynte på den nye boken hennes, Hjemkomsten, men den var litt skuffende synes jeg. Nå leser jeg Helene Uris nye roman Den rettferdige, tror jeg den heter. Utrolig spennende så langt. Synes hun har så mange språklige godbiter i bøkene sine. Ord som ikke brukes i hverdagen, veldig artig.
"nøtteliten" Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Jeg har akkurat begynt på ei bok av Anna Gavalda som heter "Lykka er ein sjeldan fugl." . Fantastisk fransk forfatterinne. Har fra før lest "saman er ein mindre aleine" av henne og syntes den var kjempegod. Litt uvant å lese på nynorsk, men oversetter har gjort en fantastisk god jobb. Og den ga et veldig lunt og humoristisk språk. Kan anbefales på det varmeste:) Håper den jeg har begynt på nå er like bra. "Øya" som du leser nå likte jeg også. Og ja, tutet og grein jeg og.
Johan Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Nettopp gjort ferdig "Tusen strålende soler" - nydelig, litt tøff for vordrende mødre, men veldig fin. Likte også "drageløperen" veldig godt. Nå leser jeg "Høytleseren", som er filmatisert og nominert til 5 oscar. Fin bok, poetisk språk. ELlers MÅ jeg bare anbefale "Historien om Pi" og "Vindens skygge" som er to av mine yndlingsbøker!
skorpionfruen Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 Leser nå Stieg Larsson sin triologi, holder på med bok nummer to, jenta som lekte med ilden eller noe sånt. Veldig spennende. Skal notere meg noen av tipsene som er gitt her
wirre;o) Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Eg elska ho av Anna Gavalda. Hennes første bok.Nydelig, nesten poesi.
♥ anonym♥ Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 driver med den nye liza marklund(?) et sted i solen eller noe lignende. liker hennes bøker veldig godt, sist leste jeg stieg larson trilogien og den likte jeg også veldig godt, skulle gjerne ha lest den igjen hvis jeg ikke hadde fått fnatt av å lese samme tekst to ganger...
erteposen + 4 Skrevet 19. juni 2009 #8 Skrevet 19. juni 2009 Jeg leser Jøder på flukt, en bok av R. Ulstein om norske jøder under 2 verdenskrig. Sterk lesning, og jeg blir skamfull på vegne av landet vårt.
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 20. juni 2009 #9 Skrevet 20. juni 2009 Jeg leser BIENS HEMMMLIGE FLUKT, bok til å anbefalles...
camillaj81 Skrevet 20. juni 2009 #10 Skrevet 20. juni 2009 Jeg har begynt på den nye serien til Anne Lise Boge- Morshjerte. Bok nr 2 kom i posten i går så gleder meg til å begynne på den. Lurer på om jeg klarer å spare den til sykehuset som forhåpentligvis er rett rundt hjørnet.
Skorpionen<3 Skrevet 20. juni 2009 #11 Skrevet 20. juni 2009 Jeg leser "The Burning Bed / Den brennende sengen". Boken er helt forferdelig, og jeg er sjeleglad for at kvinner og menn er mer likestilte nå enn hva de var før.
ifie Skrevet 21. juni 2009 #12 Skrevet 21. juni 2009 Jeg har endelig kommet i gang med trilogien til Stieg Larson! Holder på med andre boka nå. Veldig veldig bra!
Panterjenta85 Skrevet 22. juni 2009 #13 Skrevet 22. juni 2009 Her leser jeg Edgar Allan Poes samlede verker for tida Veit ikke om det er noe å anbefale for annet enn spesielt interesserte! Ellers har jeg nylig lest Erlend Loe - Muleum. Utrolig spesiell, men veldig artig! Anbefaler Jonathan Strange & Mr. Norrell av Susanna Clarke. Spennende bok! Men en skikkelig murstein så ikke noe særlig å ta med seg på stranda
Gjest Moave Skrevet 22. juni 2009 #14 Skrevet 22. juni 2009 Jeg leser La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson og den er FANTASTISK. Jeg er i utgangspunktet skeptisk til bøker alle skryter av, men her er det bare å gi seg over. Den er trist, men veldig fin. Har bare noen sider igjen, som jeg sparer, for å få den til å vare litt lenger... Den anbefales virkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå