Gå til innhold

Bløtekake-spørsmål...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg lage bløtekaken (og pynte den) dagen før den skal serveres, eller blir den best om jeg gjør det samme dagen?? Blir ganske travelt hvis alt skal gjøres samme dag som besøket...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fylt den dagen før og pyntet den samme dag om ikke du skal ha marsipanlokk på. Krem som står utildekket (som toppen av kaka) blir litt rar etter et døgn i kjøleskap, synes jeg, men fyllet haar bare godt av å trekke en stund.

Skrevet

ja enig med himmel og hav. Tørr/stivnet krem er pyton men resten kan gjøres dagen før med hell

Skrevet

Mulig jeg er litt "rar"...Men, jeg synes ikke bløtkake er god dagen etter!!

 

Den bør lages samme dag, (eller fylles og pyntes da, bunn kan man jo fint lage dagen før...)

 

Hadde det derimot vært sjokoladekake, så er den som regel best dagen derpå! Blir saftigere...(om man har en god oppskrift)...men, bløtkake, nei, sorry, den bør lages samme dag;0))

 

Husker bestefaren min (som var alene) han stod opp klokken syv hver gang han skulle lage bløtkake, for å dynke den, og så pynte den ;0)

Søte "gamlefar" ;))

Skrevet

Enig med dem som sier at bløtkake er best dagen etter. Har du tett lokk, kan den stå i kjøleskapet med krem på, også, - bare ha på pynten rett før den serveres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...