Gå til innhold

Hva er det med jordbær og reker (amming)??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står for meg som noe "farlige greier" man ikke bør spsie når man ammer...

Hvorfor?

Finner ingeninformasjon om at dette er noe ammende ikke skal spise..

..og ser ikke ut til at mange babyer regarer mer på dette enn andre ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikk noe med allergier tro? I tillegg til at en del reagerer på jordbær med vondt i magen da. Og andre ikke ;)

Skrevet

Det er fordi man trodde dette kunne være med på å fremprovosere allergi hos ungene. Ny lærdom tilsier at dette bare er tull, men man skal jo selvfølgelig se an sitt eget barn, som med alt annet.

Skrevet

Det er jo noen som henger seg opp i alt de tror er farlig da vet du.. Men ingen av de deler er farlig å spise! Babyer på 6 mnd kan jo spise jordbær i fruktmos. Nei, kos deg med det du ikke finner på "forbudt å spise-listen" på matportalen du!;)

Skrevet

Før trodde man at ting med sterke allergener kunne gjøre barnet allergisk dersom mor spiste det mens hun var gravid eller ammet og reker og jordbær tilhører vel den kategorien mat, sånn som da min mor fikk meg var visst noen leger veldig ivrige på å advare mot en hel masse uten egentlig noe grunnlag for det. Men nå har man vel etter hvert kommet fram til at det ikke kan sies å hjelpe at mor kutter ditten og datten, kanskje heller tvert om, men mamma-generasjonen vår er jo likevel fæle til å mase om disse jordbæra da (i hvertfall i min omgangskrets).

Skrevet

jeg fikk jordbær servert på fødeavdelingen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...