Ann-ch. Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Fikk telefonen i formiddag om at de to eggene som jeg endelig hadde fått på frys, ikke overlevde opptiningen. Dermed er mange års prøving slutt. Vi er jo så heldige at vi fikk en sønn i `04 etter IVF-behandling på Riksen, men prøvde forgjeves å få et søsken. Etter 5 søskenforsøk og et avbrutt fryseforsøk, setter vi nå en strek. Jeg er nå både glad og lei meg. Lei meg for ikke å lykkes og glad for å legge denne delen av livet bak meg og endelig kunne begynne å leve igjen. Livet har vært på vent altfor lenge. Jeg vil takke for alle de årene jeg har vært her inne. Det har vært interessant og veldig koselig å bli kjent med andre i samme situasjon, og mange nydelige jenter har jeg fortsatt kontakt med. Jeg ønsker alle de "gamle" og nye prøvere masse lykke til med ønsket om å få barn. Håper dere lykkes på en eller annen måte. Mange klemmer fra meg.
¤¤ my sweet 35 ¤¤ Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 så synd...forstår godt hva du mener...av og til føles det som om hele livet dreier seg om å få barn....det er helt feil, men sånn er det bare...Jeg fikk en gutt i 04 og er takknemlig for det..veldig takknemlig..Men, i går....etter at vi var på besøk hos en vennine som har to gutter,begynte han å gråte og spurte hvorfor han ikke har lille bror eller lille søster som vennene hans..det var hjerteskjærende..Har hatt et myslykket forsøk og skal ha fryseforsøk i sept/okt...gruer meg til det...Håper du blir gravid...man vet aldri... Mange klemmer og lykke til videre!!!
Søskenhåp adopterer Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Skjønner veldig godt at du er både lei deg og lettet på en gang over å være ferdig. Livet er så for all del på vent ja, og et sted må man bare sette grensen.
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Det var leit å høre. men ønsker deg lykke til videre i livet, man glemmer fort at livet har andre ting å by på, ta likevel lit tid til å komme over sorgen over det tapte ønske om dere trenger det, slik at det ikke blir liggende som en mørk sky over fremtiden, for dessverre er det en sorg som svært få andre enn oss her inne skjønner seg noe på. så sier jeg bare takk for selskapet her inne :-)
Mazza** Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 skjønner så godt hva du mener. Føler at litt for mye av livet dreier seg om dette jeg også. Trist at de ikke overlevde da syns jeg , men dere er jo heldige som har en fra før Kos dere masse fremover
b77h Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Synd å høre opptiningen ikke gikk bra. Kan godt forstå at etter så mange år så er det nok. Nyt sønnen dere er så heldige å ha!! Og hverandre. Jeg vokste opp som enebarn og led ingen nød av det. Selvfølgelig har jeg alltid ønsket meg søsken - og kanskje enda mer når man blir voksen. Men det er jo sånn i livet at man ikke kan få alt man ønsker seg, og min mamma svarte alltid når folk spurte om hun bare hadde meg at "det er ikke bare". Og jeg hadde en kjempegod barndom, og har som voksen knyttet "venner" til meg som erstatning for søsken. Dere er kjempeheldige som har fått et barn - det håper jeg vi også klarer denne gangen. Deretter vil evt søsken bare bli bonus. Ha en god sommer :-)
Pia76.. Skrevet 20. juni 2009 #7 Skrevet 20. juni 2009 Jeg skjønner godt att du både er gla å lei dæ på samma tid. Men en plass må man bare sette strek. Denne prossessen er utroli slitsom. Både fysisk,,men ikke minst psykisk. Å dere HAR jo greid å fått en sønn:))))). Ikke alle som i deheletatt lykkes. Så kos dere me han,,å masse lykke te i framtida.
Gjest lille fiol Skrevet 20. juni 2009 #8 Skrevet 20. juni 2009 Hei Ann-ch. Husker deg fra "gamle dager" og jeg vil bare si at jeg føler med deg og at det må ha vært en utrolig tung avgjørelse som dere har tatt, men samtidig så må det være vidunderlig å være ferdig og samtidig faktisk ha et barn. Så utrolig heldig dere er som har han Jeg er på rd 7 i dag, er 42 år så tiden begynner å fly, men jeg bare håper på å få et barn så skal jeg være lykkelig. Lykke til med ditt "nye" liv!!
Emma*den lykkelige venter Skrevet 21. juni 2009 #9 Skrevet 21. juni 2009 Hei vennen Snipp snapp snute, da var ivf karusellen ute! Trist at eggene ikke overlevde, du som har ventet et helt år bare for å forsøke. En liten tlf-samtale så er det over alt sammen. Hardt og grusomt, men likevel sant. Kan tenke meg det skal bli deilig å begynne å leve livet igjen. Du har lykkes en gang, og har en perfekt gutt hjemme hos deg. Det er utrolig trist han ikke får søsken, men jeg vet så godt at en dag må det stoppe. Håper du klarer å slå deg til ro med livet uten søsken og søskenforsøk. Jeg skal love deg at det er deilig....livet altså :-) uten forsøk! Håper vi fortsette å holde kontakten. Du vet hvor du finner meg. Jeg er glad for å ha blitt "kjent" med deg. Du er et varmt og godt menneske og jeg ønsker deg lykke til videre i livet. Klemmer fra meg
Ann-ch. Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 22. juni 2009 Tusen tall for alle tilbakemeldingene jeg har fått. Nesten litt vemodig å forlate denne siden:-) men som sagt, veldig deilig også. Jeg sniker nok innom for å se hvordan det går med de "kjente" for helt klarer jeg nok ikke å slippe dere. Emma, så klart jeg vil holde kontakten.Vi har fulgt hverandre så mange år så kvitt meg blir du ikke:-) Klem fra meg
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 22. juni 2009 #11 Skrevet 22. juni 2009 Uff da Ann-ch det var trist å høre men jeg skjønner deg så godt også. Har jo selv holdt på i mange år men her gikk det på egenhånd så man vet aldri.. Nå må du kose deg, nyte livet og familien og du har virkelig vært igjennom mye og det står det veldig respekt av. Jeg ønsker deg bare alt godt i fremtiden og jeg håper vi ser et innlegg fra deg så vi vet at du har det bra... ha en kjempe fin sommer og en STOOOOOOOOOOOOOR klem fra meg..
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 22. juni 2009 #12 Skrevet 22. juni 2009 Veldig trist å lese at det var sånn det skulle ende Ann-ch. Vi har holdt kontakten på BiM leeeeenge nå, og det hadde vært så koselig med en gla'melding fra deg nå. Men jeg skjønner samtidig at det skal bli godt å legge prøverørskarusellen bak seg. Jeg var der selv for et drøyt år siden, og tro meg - det er godt å få livet sitt "tilbake". Mange klemmer og tanker fra
Sunniva78 har to små Skrevet 22. juni 2009 #13 Skrevet 22. juni 2009 Ååå, det var da ikke slik det skulle gå:-( Håper alltid å få se gladmeldinger fra gamle kjente når jeg en sjelden gang stikker innom forumet her... Skjønner det er blandende følelser når streken er satt, skal ikek være enkelt! Er jammen meg en berg- og dalbane denne prosessen her. Ønsker deg en god sommer, mange klemmer fra meg!
Ann-ch. Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #14 Skrevet 24. juni 2009 Hei jenter. Så koselig å høre fra dere "gamle" prøvere igjen og takk for tilbakemeldingene. Jeg skal absolutt nyte sommeren og ikke tenke på hva jeg dytter i munnen av både tørt og vått:-) og det skal bli deilig. Håper det går bra med dere alle sammen og at dere nyter tilværelsen som foreldre. Stor klem fra meg og god sommer:-)
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 24. juni 2009 #15 Skrevet 24. juni 2009 Trist å lese at prosjekt søsken ikke gikk. Men samtidig viktig det med å sette strek og leve også. Håper du får en fin sommer Ann-ch ) Hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå