Gå til innhold

Hjelp! Termin i dag og bilbeltet er for kort for bilstolen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Oppdaget i dag at bilbeltet i bilen er for kort til å feste den bakovervendte nyfødtbilstolen:(. Og jeg som trodde vi hadde alt på stell... Er det noen der ute som har tips om bilstoler til nyfødte som ikke krever langt bilbelte?

Veldig takknemlig for tilbakemeldinger:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde samme problem for et par år siden.

Den eneste løsningen var å kjøpe base til stolen (maxi-cosi sete), men det er mulig det har kommet seter som trenger kortere belte nå.

Litt kjedelig å måtte kjøpe base, men fordelene er at det er veldig enkelt å bruke og at setet blir stødigere.

Skrevet

Det skal passe i vanlige familiebiler. Vi hadde en opel calibra før, og den var veldig veldig trang, men det gikk rundt når vi bare brukte rå makt.

Har du prøvd å bare feste selen mens stolen står rett oppover og så presse litt på stolen for å få den til å ligge i rett stilling?

Skrevet

Hei,

Når bilstolen var festet med selen dinglet det i luften noen cm over setet, så det var nok ikke trafikksikkert i det hele tatt. Butikkansatt prøvde hun også og mente det samme.

Vi endte opp med å kjøpe et Britaxsete med base i steden. Ja, ja. Er iallefall glad vi ikke fant ut dette på vei fra klinikken en mørk og regnfull kveld.

HI

Skrevet

Prøvde dere ikke setet i bilen når dere kjøpte det?

Godt dere fikk ordnet det! =)

Skrevet

Det finnes seleforlengere å kjøpe. En dings med litt sele til å sette mellom låsene.

Skrevet

En del eldre biler har for kort sele.

Vi fikk beskjed om at seleforlengere absolutt ikke var trygt, og det var heller ingen seriøse bilverksteder som ville montere det.

Skrevet

Er det helt nytt/ikke tatt i bruk, ville jeg ha byttet det. Det er veldig viktig å prøve bilstoler i bilen før man kjøper dem!

Skrevet

Er slike i salg? Så slike på "Skaperen" på TV2 for noen år siden, men de røyk fort ut. Trodde kanskje det var en god grunn til det, f.eks. trafikksikkerhet.

Skrevet

Det finnes "skjøtebelter" som kan forelenge det ordinære bilbeltet å få kjøpt på en god bilrekvistaforretning. Sjelden lagervare, men skaffes på en uke eller i verste fall to. Koster vel rundt 500 kr.

Skrevet

Hei igjen.

Da vi kjøpte setet var det en selger i butikken som var ekspert på bilstoler. Nevnte for ham at vår bil muligens hadde for korte seler. Men han mente at så lenge vi kjøpte denne typen sete og samtidig hadde stasjonsvogn var vi garantert at den skulle passe. Den gang ei... Neste gang prøver vi før vi kjøper! Bilbelteforlenger er ikke tillatt å bruke lenger ref trygg trafikk.

HI :)

Skrevet

Tror ikke bilbelteforlenger er ULOVLIG å bruke, HI, for jeg tok opp spørsmålet, i en helt annen sammenheng, for få dager med den lokale trafikkstasjonen. Om det er anbefalt eller ikke, skal jeg derimot ikke uttale meg om.

• 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...