Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Er det noen som kan noe om lovene for barnebidrag ? min kommende ektemann betaler barnebidrag for sin sønn på 7 år, men moren nekter han å møte han. De bor et stykke unna, så det er ikke så lett for han å gjøre noe selv for å få møtt han. Er det noen regler for at han kan slippe å betale bb siden han absolutt ikke får treffe sønnen sin ? begynner å bli frustrerende for han dette her.. må legge til at han ikke har fått vært sammen med han siden han var et par år gammel..
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Ne, bidrag slipper han ikke unna. Bidrag og samvær har ikke noe med hverandre å gjøre, annet enn at en kan få noe fradrag i bidraget om hen har samvær. Det din kommende mann må gjøre, er å gå rettens vei for å få samvær. Da starter en med familievernkontoret, og en time til mekling mellom mor og far der. Da får en meklingsattest, og da kan en ta det videre i systemet. Meklingen skal foregå på barnets hjemsted.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 var ikke akkurat det at han ikke vil betale.. tanken var bare at om han ikke betalte, at hun kanskje tenkte seg litt om og lot han få møte gutten .. men takk .. skal snakke litt med han om dette
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Her ville jeg som far fått til en rettsak for å få samvær med sønnen.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 Egentlig er det jo sånn at jo mindre samvær du har, jo mer skal du betale i bidrag. Men når han blir nektet, er jo det noe annet. Bidrag må han uansett betale. Jeg hadde bestilt en time til mekling, og om hun ikke stiller, så får han iallefall en meklingsattest så han kan stevne henne for retten. Husk og skriv ned alle slike tilfeller der han prøver å få kontakt, men hun nekter. Greit å ha i retten. Kan jeg spørre hvorfor han ikke kan hente sønnen sin uten å treffe moren? Det er like mye hans ansvar å hente som det er moren sitt å levere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå