Gå til innhold

hjelp, jeg skal på skogtur

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe.. var det ikke bra overskrift?

hva trenger vi og ta med?

sovepose til meg og småen

liggeundelag

ullundertøy til å sove i

vanlige klær

regntøy

utedress til småen.

regstøvler

brus og godter

kniven min

mat og telt har de med

er det noe mer jeg trenger`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du egen kniv? så søtt! Jeg liker å gå i skog og mark,men har ingen turkniv,det må jeg få meg!!

Primus?

Termos?

Skrevet

hehe.. jeg har kjøpt meg egen kniv helt selv :D var så sjalu på venninna mi som hadde så da måtte jeg også ha... hehe.. ikke det at jeg har funnet noe annet og bruke den til en og lage grillspyd men alikevel :D

primus tror jeg de med maten fisker.

termos? til hva? kakao? :D

Skrevet

JA ;) må alltid ha med kakao! :) eller gjerne ikke så viktig nå om sommeren kanskje....hmmm....

Eller ha pølser oppi hehe,jeg føler at termos må man alltid ha med på tur! :)

Skrevet

hehe.. kakao er jo ganske lurt i grunn for det er bare opphold ute og ikke spesielt varmt.. takk for tips :)

Skrevet

1.hjelpsutstyr

div myggmidel

Skrevet

venninnen min er sykepleier så hun har sikkert med seg et hav av 1. hjelps ting.

men myggmiddel er genialt. spesielt fordi sønnen min er alergisk. kanskje jeg burde pakke ned medisinen han skal ta når han får myggstikk også :P

takk. det var en viktig ting jeg ellers hadde glemt.. hehe

Skrevet

Tatt i betraktning at det er juni, hadde jeg vurdert å sjekke værmeldingen og droppe ullundertøy, regntøy, støvler og utedress.

Badetøy, om dere er i nærheten av vann? Lommelykt med mindre du har en festblære uten like (det er ikke sååå lyst om natta ennå, liksom). Dopapir og tannbørste?

Skrevet

Du dropper ikke varmt tøy på telttur. Selv på sommeren. Kl 02.30 våkner poden og fryser. Garantert. Hva om han tisser i posen? Ta med ei bleie å sove i.

Hilsen ei som faktisk har ligget ute i telt med småtroll.

Skrevet

Signerer Alienbud. Varmt tøy er et must, og dropper en regntøyet kan du banne på at regnet høljer ned til tross for en værmelding som lover sol ... og dessuten kan det være greit å ha med en gummibukse til toåringen slik at h*n kan leke i gjørma uten at det gjør så mye. Det er jo ofte bløtt i skogen selv om det er et par dager siden det sist regnet.

Og en annen ting er å ha med seg litt sjokolade eller annen kaloririk mat i tilfelle noe skulle skje og det tar lengre tid enn planlagt å komme seg tilbake til sivilisasjonen :-)

Skrevet

Hvis hun skal bære med seg alt dette, så kan det umulige være snakk om en skikkelig SKOG tur;)

Skrevet

Eg har vert på telttur i skogen med mi eldste som da var 2 år. Det var om tidleg haust. Men, eg anbefaler alltid ullundertøy til å sove i nettopp fordi det er varmeregulerande. Ein fryser ikkje viss ein skulle svette.

Eg drog sjølv med telt og det heile. Så eg var fullpakka. Var jo ikkje så langt ein skulle gå da. Men, langt nok for ei lita jente på 2 år.

I skogen anbefaler ein helst støvler å gå med pga av hoggorm. Ta gjerne med hoggormtabelletter og.

Du har nok med det meste du trenger. Men, i tillegg er det greit med førstehjelpsutstyr som tidlegare nemnt. Men, bruk heller ein allværsdress, så slepper du regnklede. Tørker mykje fortare og. Eg har Reflex sin allværsdress og den tåler faktisk vestlandsregn.

Flått-pinsett kan og vere greit å ta med seg.

Skrevet

Blir det egentlig lysere på nettene enn det er akkurat nå? Eller ja, om tre-fire dager, men vi er så nære at jeg tror at den får vi godta;)

Jeg ville heller tatt på støvler, eller aller helst sko som tåler litt vann, enn å drasse på støvler. Fyrstikker/lighter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...