Gå til innhold

Ang permisjon , ferie og røde dager.. Kan dette stemme da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I permisjonen min så har jeg lagt feriedager til uker med røde dager.. for å få lengre permisjon. Dette gjorde jeg også sist uten at det ble noen problemer med det..

Jeg leverte ferieplanen min til sjefen som godkjente oppsettet. Vi sendte det så til lønningskontoret som ringte meg.

Hun påsto at jeg måtte bruke feriedager på røde dager også.. for når jeg hadde 100% permisjon så hadde jeg ikke rett på lønn på røde dager... Kan dette stemme?

Jeg sa at det ikke var aktuelt å gjøre det sånn. Jeg er ute etter å få lengst mulig permisjon. Vi endte opp med at de da skal trekke permisjon uten lønn på røde dager - altså at jeg ikke får betalt på røde dager.. men sparer feriedagene. Det er jo forsåvidt greit.. blir jo ikke så mye penger det er snakk om.. Men jeg syns dette er merkelig.

Gjorde det nemlig sånn sist gang også og da ble jeg ikke trukket hverken i lønn eller feriedager.. og permisjonen ble lenger..

Noen som kan noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lønningskontoret ditt har nok dessverre rett... og tar du permisjon uten lønn på de røde dagene tror jeg det blir et ureglementert brudd i permisjonen så da får du kanskje problemer med NAV.

noen arbeidsgivere ser mellom fingrene med de røde dagene og lar ansatte avvikle ferie rundt disse, men da er du heldig! :)

Skrevet

Jeg har hatt permisjon to ganger tidligere. Hvis jeg etter turnus skulle ha jobbet på røde dager har jeg fått helligdagstillegg for disse dagene. Dvs jeg har fått ekstra betalt. Syns det hørtes rart ut at du må ta ut ferie på røde dager, det er jo ikke lov engang. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med et fagforbund hvis du er medlem, de kan nok hjelpe deg.

Skrevet

Ja, ikke godt å si hva som er riktig her.. Men hun på lønningskontoret sa at det var pga at de ikke får refundert fra nav.. og det er sikkert riktig.

Men.. om jeg taper noen kroner så får det så være. Det viktigste for meg er å være hjemme lengst mulig..

Takk for svar :)

Skrevet

Nav betaler ikke for røde dager, det har hun helt rett i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...