LisaColli Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 der jeg jobber selger vi godteri, brus og is (av spiselige ting:) jeg oppdaget her en dag at vi hadde en hel del Bon Aqua med smak som hadde gått ut på dato. fjernet dem fra kjøleskapet med en gang. da sjefen min så dette, ba hun en ansatt smake på den, og konstaterte dermed at vi kunne selge den alikevel fordi den ikke smakte rart... øøh.. greit at den gikk ut "bare" for en mnd siden og at jeg selv kunne ha drukket den, men man kan vel ikke SELGE ting som har gått ut på dato?? annen ting som jeg også reagerte på... sjefen skulle flytte over en del is fra den ene frysedisken til den andre. hun tok dem i en handlekurv, men glemte dem helt etter hun ble distrahert av noe. så isen rakk å smelte helt, hadde ligget i romtemperatur i over 2 timer. det er snakk om fløteis. jeg tok all isen i en bærepose og la dem i fryseren med lapp på om at de var svinnet. jeg førte også opp svinn på dem. da sjefen min så dette dagen etter, gjorde hun det samme igjen. smakte på den og konstaterte at vi kunne selge den. fløteis som har vært smeltet?! jeg sa klart i fra, men hun bare avfeide meg.. jeg har vel rett her??!
3 er nok! Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 du har helt rett! det er opp til hver enkelt om de vil spise/drikke gammel mat/drikke, men det er da en grunn for at det er holdbarhetsdato på ting! selvom "best før" skal være en slags anbefalning. fy faen så sint jeg hadde blitt om jeg hadde kommet hjem og oppdaget at jeg hadde kjøpt noe som hadde gått ut på dato! hvertfall om de som jobba i butikken var klar over det! og det er streng talt farlig å spise smelta is som er fryst igjen! som sagt er det jo opp til hver enkelt, men jeg tviler sterkt på at noen ville kjøpt den isen om de var klar over hva som hadde skjedd med den. æsj og fysj! selvfølgelig er det imot matilsynes sitt reglement, jeg ville tatt en tlf dit med en gang. du kan helt ikkert være anonym
LisaColli Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2009 ja det er det jeg mener.. det er ikke uten grunn at det er datomerking.. jeg personlig er ikke så nøye på det, men forventer at ting ikke har gått ut på dato når jeg betaler for det. har jo sagt i fra til sjefen da, men hun ville ikke høre på meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå