Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Jeg har fått en vugge med brukt madrass. Jeg mener å ha hørt et sted at man ikke skal bruke brukt madrass, stemmer dette og evt hvorfor?? Takker for svar :-)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Det er vel faren for krybbedød som gjør det hvis det ligger gammelt gulp og annet dritt i madrassen som babyen puster inn. Men de vet jo ikke grunnen til krybbedød enda, så dette er bare en antagelse.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Jeg trodde det var fordi da har den forrige babyen lagd et avtrykk i madrassen som kanskje ikke passer babyen din sin rygg. Og at det er bedre å ha en ny madrass så den tilpasser seg babyens eget avtrykk:) Men vet ikke om det stemmer, jeg skal hvertfall kjøpe ny =)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 Det er pga økt fare for krybbedød.. Her i huset vasket jeg madrassen og brukte den igjen. Men det er fordi vi har en spesiell seng som krever spesiell madrass som koster noen kroner. Men jeg kan sterkt anbefale tisselaken rundt madrass og overmadrass oppå, da holder de mye lengre! :-)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 Nei, jeg tror nok babyen er så lett at de ikke lager spesielt med avtrykk i madrassen. Jeg har brukt samme madrass i sengen til begge mine barn, men har brukt tisselaken under lakenet og jeg kan ta av trekket rundt selve madrassen, så vasket det før nr. 2 fikk bruke den. NN 13:10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå