Gå til innhold

Stakkar lillebror! Han er full i utslett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillebror (22 mnd) har atopisk eksem, og til tider veldig veldig stygg hud. I det siste så har hendene hans vært ganske stygge og vi har smørt han flere ganger til dagen.

For et par dager siden så jeg at han hadde et par kvise lignende prikker i huden. Igår hadde han litt flere, og idag er ser han ut som en kjøttkake på ørene, bak ørene og i nakken + på hendene, og litt i ansiktet. Noen få ellers på kroppen.

Jeg har prøvd å google litt men finner ikke ut hva det kan være, utenom atopisk eksem, som aldri har vist seg slik før. Hs er av en eller annen grunn ikke på kontoret idag, og dette kvalifiserer seg neppe for en akutt time hos legen.

Har gitt han allergimedisin så det ikke skal klø så veldig, han har klødd seg til blods i natt så hele lakenet er rød prikket. Og han går i bleia, så jeg løper etter han og smører og smører på utslettet.

Håper det går fort over =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da. Stakkars liten!

Så rart at han skulle få så masse utslett plutselig. Er det samme type som han har hatt før eller ser det annerledes ut? Kan det være noe annet enn atopisk eksem mener jeg?

Hvis han klør masse kan han jo få infeksjon i huden og det er jo ikke så kjekt. Da hadde jeg nok tatt han med til lege....akutt eller ikke.

Håper det kommer seg.....det er jo så plagsomt med kløe.

God bedring.

Skrevet

Stakkars liten. Ikke bra å ha det slik. Det er ikke vannkopper da? Det har vi masse av her jeg bor.

Lurt å gi allergimedisin, det lindrer kløe, og så er jeg fan av aloe vera gel.

God bedring.

Skrevet

Det er egentlig ikke likt det som han pleier å ha, men så på hendene også at det er likt som på halsen, ørene, nakken ol. så det er vel kanskje eksemen. Jeg skal se utover kvelden og videre om han fortsetter å klø. Jeg har så vondt av han. Han vil ikke ha mat heller. Bare drikke.

Han ble med faren en tur ut og kjøre litt traktor og leke litt ute mens jeg har gjort husarbeid og byttet på senga hans og pakket litt videre.

Men klærne klør + han blir kanskje klam. Huff han får dusje ikveld igjen.

Jeg har googlet meg rundt på alt som heter utslett og prikker og barnesykdommer og tror ikke det er noe av det.

Skrevet

Hjemme hos oss hadde vi også en liten gutt med prikker på hele seg, til slutt minnet han mer om en kjøttkake. Kremer hjalp ikke og ikke antihistamin heller.

Legene ga oss mer og mer kortison, anbefalte at han sov med wet-wrap. Vi var veldig sikre på at det hadde med kosthold å gjøre, men det ble avvist av et utall leger fordi han ikke slo ut på allergitester.

etter MANGE ¨måneder med kortison, kaliumbad og antibiotika har vi funnet redningen på Balder-klinikken. Et sted som støttet oss i at dette var forbundet med kosthold og tok div tester av han som avklarte at tarmen ikke brøt ned maten skikkelig.

Hans diett i dag er uten melk, hvete, rug, egg, fisk og noen andre matvarer.

Han er fri for eksem:-)

Lykke til!

Skrevet

Hvordan har det gått med dere??

Noe bedring ?Har du vært hos hudlege?

Hvis du trenger weet wrap kan du kontakte Ecomed på telf 67-580240

Weet wrap virker lindrende på kløe.

Hilsen en som forstår.

Skrevet

Det er ikke soleksem da???

Skrevet

Nei det er ikke soleksem, han fikk dette et par dager etter at han ble født og nå er han snart 2 år.

Han er inne i en litt bedre periode akkurat nå, og når han går på zyrtec mikstur så er han ikke så full i utslett. Men så skal han ikke gå på det hele tiden. Det er skikkelig frustrerende!!

Skulle gjerne prøvd wrappen, men han peller på alt som er, klorer på kremene og er en makk =(

Han har nok ikke godt.

Etter at vi flytta ned i leiligheten så deler vi soverom, og jeg hører at han ligger og vrir seg og klør masse om nettene! Stakkar!!

Skrevet

Uff det hørtes ikke godt ut:-(

Det klør vel ekstra ille når det blir så varmt også, stakkar lille gutten din.

Skrevet

Det er da weet wrap er fin å bruke ,får da kommer han ikke til-å klø seg.

Smør gutten din inn med anbefalt preparat fra lege og bruk weet wrap genser og bokse over krem. Da ungår du å få krem på vanelig tøy,weet wrap kjøler ned, samt barnet ikke får klødd seg.

Weet wrap (Tubifast- garment) finnes i ferdig genser,stilongs,strømpebokse,sokker,hansker.

Er det mindre omr på kropp feks. under knehals

er det vanlig å bruke tubifast på rull finnes i alle str til barn og voksne som kan dekke mindre omr. til kropp.(patch metode).

Man bruker 2 lag der det innerste laget er lett fuktet med vann,mens det ytterste laget er tørt. Dette kjøler og lindrer eksemen.

Mange bruker klærne kunn på natten som en pysj da kløingen er værst.

Ta en telf til Ecomed(67-580240) så hjelper de deg der. : )

Skrevet

Meg igjen..

NB: Glemte å si at patch metode(tubifast-weet wrap) også kan brukes på hals og i ansikt,siden han var mest plaget der.

Desverre er det ikke alle lokale hudleger som kjenner til metode men ta mitt ord det blir bedre og er en annbefalt behandling metode på store sentral sykehus.(ullevål-rike -haukland- tromsø osv)

Man kan bruke weet wrap uten for all slags kremer/preparater og det ødlegger ikke behandling som du idag bruker,men forbedrer den.

Hilsen hun som forstår og ønsker dere begge en bedre natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...