3 er nok! Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 la la ut samme spm på dåp og navnefest siden, men får jo ikke noe svar, så jeg prøver her også jeg... vi er usikre på om vi skal døpe ungen pga familieforholdene, mange som ikke kommer overens osv. derfor kommer det nok til å være utslagsgivende hvor mye det koster. lurer derfor på hvor mye dere betalte og hvor mange gjester dere hadde? (vi må leie lokale også). hvem er det vanlig å ivitere, bare familie eller venner også?
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 vi blir ca 51 stk med fam og 3 vennepar og barn... alt lager vi selv mat og kaker osv... brus, kaffi og lokalet er utenom så hele dåpen kommer på ca 5000 kr...
3 er nok! Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2009 hmm... tror det er uaktuelt for oss å lage maten selv, men kaker går jo an å lage... 51 stk og 5000 kr hørtes jo veldif billig ut da. noen andre?
alvilde Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 vi hadde 21stk pluss 6barn. vi lagde snitter. rett å slett loffskiver med laks på. egg , roasbiff eller karbonade. vi hadde 3kaker. 2 kaker hadde holdt. vi hadde dåpen hjemme. vi hadde ikke dekt på. folk kunne bare gå å forsyne seg som de ville.å sette seg hvor de ville. heldigvis var det fint vær, så vi satt ute:) eneste vi betalte for var snittene å de lagde vi selv. kakene lagde noen i familien
3 er nok! Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2009 så koselig! skulle ønsker vi hadde mulighet til å ha selskapet hjemme vi også. og at jeg hadde kokkeferdigheten nok til å lage snitter eller noen annet godt
alvilde Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 er ganske enkelt å lage snitter. kjøper bare pålegg å pynter med litt agurk o lignende. men er det mange som kommer i dåpen deres? det går jo ann å ha dåp i kirka eller hvos du skal ha det å så innvitere på kaffe å kaker på ettermiddagen? vi hadde dåp på fredag kun for oss å familie å utenfor gudstjeneste. det tok 10minutter. å på lørdag hadde vi et lite selskap
cec26 Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Vi har hatt to barnedåper... vi ber kun besteforldre, søsken og evetuellt faddere som ikke er i familien da... den ene gangen var vi 18 stk og den andre gangen 20 stk... vi har det hjemme hos oss selv, baker kaker selv, har brus og kaffe og har hatt koldtbord som vi har bestillt, dette har ca kommet på 2000 kr tilsammen...
scoobydo Skrevet 19. juni 2009 #8 Skrevet 19. juni 2009 Vi skal ha barnedåp nå i sommer, regner med vi blir ca 25 stykker. 20 voksne og 5 barn. Skal ha det hjemme hos mine foreldre. Skal ha koldtbord, men bestiller bare røyklaks, resten lager vi selv. Regner med og måtte ut med max 2000 kr i mat og drikke. Er en del som kommer fredagen og skal være hele helgen, så derfor går det nok mye mat den helgen. Selve dåpen blir nok ikke så dyr, kanskje 7-800 kr.
erteposen + 4 Skrevet 19. juni 2009 #9 Skrevet 19. juni 2009 Det er mest vanlig med familie, og kanskje et par vennepar. Fadderer utenom familien er vel oftes de som utgjør den ikke-familiere delen. Vi har hatt et par utenom, men synes det er umulig å begrense om en inviterer utenom familien. En trenger jo ikke å feire dagen, det er jo selve dåpshandlingen som er viktig og pengene eller familien bør jo ikke stoppe dere. En kan jo døpe på kontoret om en ønsker det. Vi hadde en markering som involverte søsken, besteforeldre, og et par venner - tilsammen 25 stk. Det hele kom vel på 5000 kr, men vi fikk det meste av kaker. Laget middagen selv.
3 er nok! Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 19. juni 2009 vi blir nok hvertfall mellom 30 og 40 som bare er den nærmeste familien. kommer fra storfamilie begge to selvom vi egentlig ikke har store kontakten med noen av familiene. egentlig betyr det derfor mer for oss å ha våre nærmeste venner der, men føler da at det blir for mange gjester. føler også at jeg må ha familien der, og må jo invitere alle onkler, tanter, besteforelsre osv når man først inviterer noen. jeg gidder ikke skape mer uvennskap innad i familiene ved å ikke invitere noen. når vi blir såpass mange er det lite aktuelt å lage mat selv, spes siden jeg og sambo kommer til å fungere som fredsmekler og buffer mellom div familie mesteparten av helgen... store deler av familien kommer også langveis fra og må sove her. æsj, når jeg tenker på det nå så tror jeg at vi skal drite i hele dåpen. SÅ viktig er det ikke, vi er ikke personlig kristne uansett...
rima Skrevet 20. juni 2009 #11 Skrevet 20. juni 2009 For fire år siden hadde vi barnedåp med 20 gjester. Det var bare besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler og søskenbarn til dåpsbarnet + tre faddere. Da hadde vi middag og dessert samt kaker senere. Gubben er kokk, så han laget all maten selv - kakene laget beste- og oldemødre samt tanter. Vi hadde selskapet hos svigers. Vi regnet aldri på hva det kostet. Denne gangen skal vi ha koldtbord og kaker. Gubben lager maten og kakene setter vi bort til gjestene. Vi regner med at vi denne gangen blir 25-30 alt ettersom hvem vi velger som faddere. Nå har jo alle vennene våre fått barn også, så noen flere regner vi med. vi inviterer ingen venner dersom de ikke skal være faddere.
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 20. juni 2009 #12 Skrevet 20. juni 2009 Vi hadde kunn nærmeset familie dvs: besteforeldrene til barnet og våre søsken + faddere. Vi innviterte verken tanter, onkler eller søskenbarn. Da ble vi ikke så mange så vi bestillte koldbord, det ble ikke så dyrt siden vi ikke var så mange. Kakene bakte vi selv;)
Mamma Mim Skrevet 21. juni 2009 #13 Skrevet 21. juni 2009 Vi hadde ca 20 tilbords, inkludert 5 barn. Vi ba bare de aller nærmeste. Besteforeldre og tanter, onkler og søskenbarn til barnet. + en fadder utenom familie. Hadde noen fler på kaffe etterpå i stedet. Vi serverte en gryte, med brød og tilbehør. Hadde det på hjemgården til sambo. Kostet oss svært lite. Kaker til kaffen hadde familie bakt og tatt med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå