Tigerpote Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 den samme kollegaen kom nå også, og sa at en ANNEN som jobber her av og til hadde spurt henne når jeg skulle ha. "Og da jeg sa at hun skulle ha i oktober, utbrøt hun "Å herregud, men hun er da så stor!"" GRRRR! Viste nok en gang til at jeg ikke er stor, men at magen ligger helt langs midtstripa på kurven, og at jeg ikke engang ligger i øvre skjiktet. Så bare LO hun! Hva ER det med folk da,hæ? Så LEI av å høre hvor stor andre mener at jeg er!
lille frø, mor til to Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Ja det er noen der ute som mener de har all sin rett til å mene noe om andres kropper. Min kollega sa i går hun var blitt fornærmet fordi jeg ikke hadde fortalt det til henne da jeg var 5 uker på vei. (Siden jeg var så sliten). Hun er også den som kommenterer magen min i tide og utide.
vekten30 Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Kan de ikke bare drite i det...!! Unnskyld uttrykket men jeg kjenner det så godt igjen selv.. Jeg har en svigermor som kommenterer magen i tide og utide. Men med meg er det at den er liten!! Jeg skal også ha i oktober med termin den tredje. Jeg synes de bare kan slutte å lage kommentarer på hvordan man ser ut! Så lenge vi har det bra og er friske så er vel det det viktigste!! Uff:) Lykke til videre på jobben:) Du har sikkert snart ferie du også og da får du et avbrekk:D
Tigerpote Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2009 JA, ferie om 4 uker, 20 arbeidsdager igjen utenom i dag, så har nedtelling! Trodde ikke at jeg var så hormonell, men kanskje jeg er det? Kjenner jeg har veldig kort lunte om dagen. Ble så sint på mannen min her om dagen også, husker ikke hvorfor faktisk. Det jeg gjorde er så flaut! Jeg tok pizzaen vi skulle ha til middag den dagen, og REV DEN I STYKKER MED MIN BARE HENDER! Den PLUSS en sjokolade! Herregud. Han hadde aldri sett meg sånn før sa han, men han syntes det var litt morsomt i ettertid... Jeg rødmer ennå av tanken. Takk til dere som svarte, for det ER irriterende med alle disse kommentarene? Ikke bare meg som er ekstra sur om dagen? Sikkert ikke artig å høre at man er for liten heller.. Jenta mi ligger veldig høyt oppe iflg jm, så det kan kanskje få magen til å se større ut?
Artica Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 He he, måtte le av at du rev den pizzaen i stykker:) Ei på jobben kalle meg for bolla, ble skikkelig sur i starten. For her er det faktisk hun som er bollete. Etterhvert har jeg sett humoren hennes, og i dag sa hun babyen min til magen min. Skjønner nå at hun kun gleder seg på mine vegne, så har etterhvert lært meg å sette pris på hennes bemerkninger. Kan du ikke komme med en lignende bemerkning om vekt til hun arb kollegaen din? Utolig hvor frekke noen kan tillate seg å bli!!
"nøtteliten" Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Sist jeg va gravid jobbet jg sammen med ei som ROPTE "hei tjukka" hver dag når jeg kom på jobb. Selv om jeg sa fra flere ganger så fortsatte dette. Mobbing mener jeg!
maipiken Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 vet akkurat hvordan du har det. hadde det slik sist.. Hadde stor mage. Jeg har en liten og kort kropp så sikkert derfor.. jeg vart og sur selv om jeg syns magen var stor selv. Jeg lå helts nederst på normalen, nesten under det grønne feltet, og fikk en liten baby som fremdeles er liten for alderen.. Fikk kommentarer som ; ja, ja det nå ikke så stor forskjell å føde en stor unge og en liten.. slapp av, det går så fint at" Jeg hadde ikke noe tro på å få en stor unge, jordmor sa det ble en liten en.. målene viste det.
maipiken Skrevet 19. juni 2009 #8 Skrevet 19. juni 2009 å, neida. de som har liten mage får kommentarer som: " spiser du ikke nok, får babyen nok næring?" har han det bra?
Tigerpote Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 20. juni 2009 Jeg er ikke alene da ser jeg... Skjønner ikke hvordan folk kan få seg til å være slik, jeg vil iallfall ikke såre andre med vitende og vilje. Og det verste er at jeg ikke vet hvordan jeg skal takle det. Overse det og le med, bli sur, eller komme med krasse kommentarer tilbake? Tror ikke jeg vil føle meg bedre om jeg er like ekkel tilbake heller, men vil samtidig sette meg i respekt... Kjenner jeg er langsint om dagen og! Jeg er ikke så kort, 173 cm, men er veldig svai i ryggen og har alltid vært det. Det gjør jo at magen står litt mer ut, enn om jeg var mer flat bak. I tillegg til at babyen ligger langt opp:) Tror jm kjente livmora langt over navlen, selv vet jeg ikke hvordan jeg skal kjenne den, kjenner ikke noen kant.
elmaaani Skrevet 20. juni 2009 #10 Skrevet 20. juni 2009 Jeg skjønner man kan bli lei av alle disse kommentarene, men hvorfor bry seg? Så lenge både mor og barn har det bra er det vel bare å drite i ubetenksomme kommentarer? Jeg har nå stor mage og får kommentarer, men ikke f* om jeg skal la det ødelegge for meg... Vi alle har sikkert kommet med ubetenksomme kommentarer i tide og utide.. bare la det renne av dere og tenk på at babyen har det fint inni huset sitt!! =)
Tigerpote Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 20. juni 2009 Så deilig du må ha det! Skulle ønske jeg også klarte å la det prelle av som vann på gåsa. Men å komme med kommentarer i tide og utide, nei, det gjør jeg faktisk ikke! Til gravide eller andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå