Gå til innhold

Hvorfor anbefaler/ anbefaler du ikke Manduca bæresele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva liker du / liker du ikke`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler Manduca fordi:

- Den er god å bære! Jeg bærer på magen, med selene i kryss bak.

- Småtten sitter veldig godt i den. Han kan kose, sove, titte, prate osv.

- Det er koselig, nært og kommunikativt å bære babyen.

- Det er en lettvindt sele å kneppe på seg hvis man skal en snartur inn i en butikk eller noe. Jeg liker at det er slike spenner man knepper sammen, så jeg slipper så mye snurring og knyting.

- Selen er lett å ta på seg på egen hånd, og putte inn ungen uten hjelp. Bruker den jo ofte når jeg er ute på farten alene. (Kanskje vanskeligere å ta på alene på ryggen?)

Nå har jeg ikke erfaring med andre seler enn Manduca og Baby Bjørn (som jeg ikke anbefaler), men det finnes helt sikkert mange flotte seler der ute. Kanskje greit å prøve flere? (Selv kjøpte jeg Manducaen uten å prøve noe annet...hehe....)

Skrevet

Hei:)

Eg har absolutt mest posetive ting å seie om manduca selen! Det er himmelsk å bære lillegutt i den! Sjølv om han er over 9 kg merka eg nesten ikkje at eg har han frampå magen. Vi hadde i begynnelsen en fisherprice sele, det er det største drite eg har vert bort i, fekk ilt i skuldrane etter berre 2 min. Mens manducaen kan eg gå lange tura med:) Einaste var at det er litt tricky å få den på aleine, men etter å ha gjort det nåkken ganga er det kjempe enkelt!:)

Lillegutt søve til og med godt når vi går tur og sånt. Det er ei hette som holder hodet godt på plass når han søve(veit ikkje om det er det den e meint til, men funka som bare det i allefall;))

Den skjerma litt for vinden og. Så er der jo et spebarnsinnlegg i den, sånn at man kan bruke den fra dei er heilt små. Veit ikkje kordan det er då vi kjøpte selen når knerten var rundt 5,5 mnd. men funker sikkert fint det og.

LIka og at det er ei lomme frampå sånn at du kan ha mobil/kort ol i:)

Blei litt rotete ditta, men fekk no fram det eg ville sei:)

Anbefala i allefall manduca bæresele på det strekast!:D

Skrevet

Hei

Jeg er også godt fornøyd, men vil understreke at jeg ikke anskaffet den før snuppa var 6 mnd. Tror ikke jeg ville brukt den til en nyfødt eller til de som ikke holder hodet oppe selv...

Mange gode tips og erfaringen i bærejungelen kan du finne på tettinntil.no :-)

Skrevet

Jeg anbefaler gjerne manducaen :) Lillegull elsker å sitte i den, kaver med armer og bein så fort hun ser den - da vet hun at vi skal ut på tur! Hun sitter kjempegodt, og har god utsikt både til omverdenen og opp på den som bærer. Og hun liker fryktelig godt å sove i den også, når hun blir lei av å titte ut så legger hun seg inntil oss og sover søtt i flere timer gjerne, både på tur ute og på kjøpesenter osv. Den sovehetta er da super, men jeg bruker den også når gullungen er våken, sånn hvis det er mye lys eller vind, den skjermer litt! Vi kjøpte den når hun var 3,5 mnd, og selv med spedbarns innlegg syntes jeg ikke det var så greit å bære da. Men jeg var nok litt klønete til å få den på enda. Når hun ble 4 mnd og litt tyngre og stødigere i kroppen ble det bedre, og nå som hun er 5mnd sitter den heeeeelt supert! Var litt sint på den i starten, fikk den ikke til å sitte, men nå er den helt genial! Krysser også stroppene bak, og den er super å bære både på korte og lange turer. Ingen vondter noe sted :) Men sjekk ut tettinntill, masse tips der inne :)

Skrevet

Jeg anbefaler den!

Bruker vår kjempemye, supert på dager som f.eks i dag, hvor det har vært endel ærends-kjøring og inn og ut av bil. Mye lettere å smette poden inn i Manducaen og bære ham enn å drasse vogn ut og inn av bil...

Skrevet

Liker alt ved den, har rett og slett ikke noe negativt å komme med i det hele tatt=) Men jeg har også hørt at den ikke anbefales helt fra nyfødt, så ville nok ventet til baby ble litt større med å begynne å bruke den.. Selv kjøpte jeg den da flisa var 5 mnd, og da var den helt topp ihvertfall!

Skrevet

Jegkan ikke fordra den dessverre!

Klarer ikke få den til å vre behagelig på. Snuppa hater å sitte i den så fort jeg stopper å bevege meg i noen sekunder...

Hun elsker baby bjørn, som er så populær å hate her på dib. Men jeg lar henne ikke sitte i den altfor lenge av gangen.

Skrevet

SannaMor, hvis du vil selge din er jeg interessert! Send pm ;)

Skrevet

SannaMor

Kan det være at babyen liker utsikten? At det er derfor hun foretrekker Babybjørn. Bærer du henne utovervendt?

Jeg har en liten jente som var veldig glad i Manduca, men så vokste hun til og nå vil hun se hva som skjer rundt henne.

Jeg bruker nå Mei tai og setter henne høyt opp på ryggen, eller jeg bærer henne på hoften.

Skrevet

Hei igjen !

Har kjøpt meg en Manduca nå jeg, men er veldig spent på om han kommer til å ville sitte i den siden han må sitte med ansiktet innover. Får krysse fingrene og håpe på det beste, den kjennes i hvert fall veldig behagelig ut!

Kjøpte meg også en ringslynge, genial til å bære gutten i vuggestilling med- han ligger og sover i den nå:-) Veldig koselig, og ikke like tungt for ryggen :-)

Er ikke Mei Tai veldig komplisert å bruke- og ikke minst slitsomt fordi de er så lange?

Skrevet

Om babyen ikke liker å sitte på magen med fjeset vent inn mot deg så ta de på ryggen, det liker de fleste! =)

Skrevet

Jeg prøvde både en MeiTai og en Manduca i bærebutikken, og syntes absolutt at Manducaen var enklest i bruk. Ikke det at MeiTaien er så fryktelig komplisert heller, men jeg syntes det var litt tungvindt å måtte håndtere de lange reimene, pluss at jeg ikke liker å måtte knyte mens jeg har baby oppi der. Men det er vel litt smak og behag tror jeg... Og Mei Taien er vel kanskje hakket bedre til de helt små babyene, mens Manducaen er super til de litt større!

Jeg trodde også at jenta mi (som er så nysgjerrig), ikke ville like å sitte med hodet mot brystet mitt, men det er faktisk null problem! Hun har god utsikt ut til begge sider, og så lenge jeg er i bevegelse har hun det topp oppi der! Nå er hun såpass stor også, at jeg snart skal begynne å bære henne på ryggen- dvs enda bedre utsikt=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...