♥Once♥upon♥a♥timeƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Hva slags type har du, og hvorfor valgte du den? Pris? Kan du ta opp filmsnutter? Jeg skal kjøpe meg nytt kamera, og 10 000 kr er makspris. Vil ha god zoom og brukervennlighet. Skal brukes som hobby.
Patetica fåkksi Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Jeg har Nikon og det er veldig bra, god kvalitet for pengene. Har 18-55 linse, og en 55-200 linse i tillegg.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Canon EOS 450D er veldig bra kamera! Det er også best i test på TV2 hjelper deg og andre nettsteder... Les her: http://www.norpilot.no/index.php/gadgets/diverse/canon-eos-450d-best-i-test-tv2-hjelper-deg/ http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&kategori=&testid=3910
♥Once♥upon♥a♥timeƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2009 18-55 linse og 55-200 linse sier meg ikke så masse egentlig, ganske ny i "faget". Hva kostet kameraet inkl. begge linsene? Tar mye dyrebilder, og regner med at jeg må ha en god linse for å kunne ta gode bilder på avstand, men likevel nærbilder. Belær meg gjerne om du kan!
Patetica fåkksi Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 55 betyr at det su tar bilde av er samme størrelse som det du ser uten kamera. Altså ingen zoom ut / inn. Med 18 linse kan du zoome vekk så selv i et lite rom kan det se større ut, og det virker som om du står flere meter unna det du tar bilde av. 200 er da ganske mye zoom.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Hvis du skal fotografere dyr og annet som beveger seg er det veldig lurt å se etter et kamera som er rask i bruk. At den kan ta serieopptak på tre eller flere bilder per sekund, og har flere fokuspunkter med bedre følsomhet som gjør speilrefleksen egnet til actionfotografering. Dette gjelder jo også fotografering av barn i vilter lek, barneidrett og bilder av venner og ukjente i ulike sammenhenger, hvor kameraet er nødt til å fokusere raskt og presist for at bildene skal bli skarpe. Derfor skal jeg kjøpe Canon EOS 450D. Ønsker du å fotografere fugler og dyr, kan du også kjøpe et teleobjektiv med brennvidder opp til 400 mm for å trekke motivet nærmere. Det er hvis du reiser mye, at et zoomobjektiv med stor rekkevidde være snedig. For eksempel en zoom fra 18 til 200 mm, som vil dekke de fleste behov man kan ha på reise.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Jeg er veldig fornøyd med vårt nikon D90. Har flere linser, men til vanlig bruker jeg 18-200 med stabilisator(sigma). Kan ta opp i HD-format...ellernoe! Haha! Vil anbefale deg å gå i en butikk å prøve jeg =) Da får du jo prøvd både og ta bilder og filme.
Gjest mphs Skrevet 19. juni 2009 #8 Skrevet 19. juni 2009 Vi har også Canon EOS 450D. Veldig fornøyd med det. Kjøpte det siden det har vært best i test lenge. Har akkurat kjøpt ny linse til det for å kunne ta ende badre portretter. Vi betalte 5000 kr for kamera, baresele og veske. 1000 kr for ekstra linse. Og så har vi kjøpt nytt større minnekost. Husker ikke pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå