Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Ja, litt overdrevet, men noen ganger føles det faktisk sånn. Før jeg ble gravid kom hun aldri innom, svigerinnen min på 20 det er snakk om. Snakket såvidt med henne på flere år (hun bryr seg lite om familien), men etter vi fikk baby har hun rent ned dørene. Sier jeg hvor eg er, f.eks på kjøpesenter, så dukker hun opp der, skjedd flere ganger. Når hun er her så tviholder hun på babyen. Nå er hun blitt 6 mnd da så er kanskje ikke så baby lenger, men det er ikke snakk om at h*n får leke på gulvet. Jeg må ta babyen fra henne og si at nå må h*n få leke og strekke ut ryggen litt. Hun er her på besøk ofte i 7-8 timer.. Jeg er helt SKUTT når hun endelig går og det samme er babyen... Skulle få trille babyen en gang og gav beskjed om at hun måtte være tilbake om ca 1 times tid for det paste sånn, men hun kom først tilbake etter nesten 3 timer! Ikke hadde hun tlf med seg heller...den hadde hun "glemt" i bilen. Maser om å få passe babyen over natten og vise babyen frem til jobben osv. Hun kommer ikke på besøk dersom babyen ikke er her... Irriterer meg rett og slett!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Hvorfor i all veren er det irriterende at barnets tante er glad i henne??? Jeg synes det høres koselig og rørende og, ut det må jo være midt i blinken etterhvert som dere kanskje vil trenge barnevakt iblant, at barnet har en barnevakt hun kjenner godt og som e rvill etter henne? Jeg skjønn rheller ikke hvorfor det er slitsomt at hun er på besøk når hun driver så mye på med babyen, skulle tro det var motsatt, at du da fikk litt "fri".
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Jeg synes dette høres litt rart ut jeg. Kjempe kos at familien innvolverer seg, men til en viss grad. Besøk i 8 timer? Da hadde jeg vært sliten også. Det er unødvendig å sitte så lenge! Jeg hadde også reagert på om svigerinnen min ble borte i 3 timer, da hun lover å komme tilbake etter 1.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #4 Skrevet 19. juni 2009 hørtes rart ut... har en liten historie om da jeg ble gravid, vennina mi var ikke så ekstrem men oppførte seg litt merkelig liksom mot ungen, ville være med han og ville hele tiden fortelle meg hva som er best å gjøre osv osv... I ettertid viste det seg at hun hadde blitt voldtatt og ble gravid, hun tok abort i uke 20 el noe og siden hun ble gravid på samme tid som meg ca så ble hun ekstra knyttet til min unge liksom.... Men allt har sin forklaring.... Men ja, hadde vært skeptisk til å låne bort ungen min osv når de ikke hører etter hva du sier engang osv... Snakk med henne litt da??? hmmm Klem :-)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #5 Skrevet 19. juni 2009 Det er ikke uvanlig at unge jenter er opptatt av babyer. Det er en måte å øve seg på til hun får egne barn (ligger nok i oss jenter). Men hun her høres nesten ut som om hun er litt tilbakestående, mangler sosial intelligens ihvertfall. Du forsvinner ikke med en baby i tre timer uten mulighet for å nå deg på tlf., og du besøker ikke en barnefamilie i 7-8 t bare for å få være sammen med babyen. Si det som det er, at hun må holde tiden når hun triller, og at nå er du og babyen slitne og må hvile, så hun må gå. De som ikke forstår sånt selv, må bli fortalt det med rene ord, klart og tydelig!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #6 Skrevet 19. juni 2009 Hun hørtes litt intens ut.. Greit at hun er tante og glad i niesen sin, men det her hørtes lit over the top ut å godta. Hun er liksom ikke helt nærmeste slekt heller, og ikke engang min mor får herje som hun vil i 8 timer og ha henne over på overnatting ennå. Men skal noen være først ute er det henne, ikke svigerinna mi på 20 uten erfaring.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 For det første; veldig fint og positivt at hun er så interessert og glad i babyen deres! Men, besøk i 7-8 timer er altfor intenst og det å bli borte i timesvis uten å ta tlf. Snakk med henne, fremhev det positive, men få frem budskapet om at hun kan komme litt sjeldnere, bli litt kortere og alltid, alltid overholde avtaler og ta med tlf når hun triller tur med babyen!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #8 Skrevet 19. juni 2009 Spøs om du ikke blir tante selv snart:-) Jeg var litt sånn selv, men da var jeg 10-11 år.. som 20 åring synes jeg babyer var bråkete og litt slitsomme:-) 8 timers besøk høres dog slitsomt ut. Neste gang hun tar med babyen på trilletur får du spørre om hun har med teleonen, var jo litt sløvt av deg å glemme å spørre om det .. Hun høres litt ekstem ut, men hygglig med stolt tante da vel!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #9 Skrevet 19. juni 2009 Jo takk, jeg har en slik svigerinne selv. Og i tillegg til å være intens opptatt av barnets ve og vel, får jeg med stadighet høre hvordan vi bør oppdra barnet og ting vi må eller ikke må gjøre. Ekstremt irriterende. Ikke at hun mener vi gjør noe feil, vi gjør det bare ikke på hennes måte.....
Gjest Skrevet 19. juni 2009 #10 Skrevet 19. juni 2009 He he, det høres nesten ut som meg da jeg ble tante for første gang. Jeg ble jo såååå betatt av den lille, men heldigvis syntes søsteren min bare det var kjekt med en ivrig barnevakt da :-)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #11 Skrevet 19. juni 2009 Hadde noen stukket av med babyen min i 3 timer uten å ha tlf med seg, tror jeg at jeg hadde ringt politiet...det er bare for drøyt! Og besøk i 7-8 timer? Heldigvis er jeg såpass frempå at jeg sier fra (på en pen måte) når besøket har vart lenge nok. Selv om hun bare er 20 år, virker svigerinnen din over gjennomsnittet slitsom.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #12 Skrevet 19. juni 2009 hehe dette høres ut som min søster:) hun okkuperer den lille når hun er på besøk og hun tar alltid og triller når vi er på tur. hvis noen sier at hun har en pen baby sier hun bare takk og smiler,l og blir så glad for at noen trodde hun var mamma. hun er 24 år og er nok meeget babysyk:) personlig syntes jeg det bare er koselig, men vet ikke om jeg hadde likt det godt hvis det var min svigerine. Hun er også veeldiig ivrig, men ikke så ille som min søster;)
Gjest Skrevet 19. juni 2009 #13 Skrevet 19. juni 2009 Altså, det ville jeg nok aldri gjort, dratt på tur med en baby og ikke huske å ha med mobilen og i tillegg bli så sen, selv ikke min søsters baby :-) Når det gjelder det med at hun ikke vil la babyen leke osv er det jo bare å forklare i vei da. De færreste uten egne barn vet hvordan små babyer skal tas vare på. Og bare vent til babyen har blitt en superaktiv ettåring, da kommer du til å bli glad du har en ivrig svigerinne da HI, hi hi ;-)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #14 Skrevet 19. juni 2009 det er jo koslig at tante er veldig glad i nevøen/niesen sin.. men jeg skjønner godt!! jeg hadde blitt forbanna når hun ikke kom tilbake fra trilletur før etter tre timer.. og at hun hadde glemt mobilen, altså sånn kan jo skje da., men veldig typisk at det skjer akkurat da..
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #15 Skrevet 19. juni 2009 Du får sette klarer grenser. Men samtidlig være glad for at du har noen som er veldig glad i barnet, ved siden av deg og pappaen. Hun er virkelig glad i tantebarnet sitt, og det skal du slutte å være så innmari sjalu over.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #16 Skrevet 19. juni 2009 Vel, nå skal det sies at jeg er bare 1 år eldre enn henne da så. Er veldig glad for at hun liker å passe babyen osv, men synes bare det blir så ekstremt. En gang måtte jeg bare si at jeg ikke orket besøk pga jeg vet at hun blir så lenge. Hadde nesten ikke fått noe søvn på flere netter og var stuptrøtt. Da ble hun skikkelig sur og tok ikke kontakt på over 1 uke. Skjønner heller ikke hvorfor vi som er i permisjon skal ha alle andre til å passe\trille barnet vårt? Jeg har permisjon og skal bruke tiden sammen med lille. Selvfølgelig gjør jeg andre ting også, men husarbeid f.eks når lille sover eller er med pappaen, ellers er lille med meg overalt. Det nytter ikke å si ifra om at hun må gå når hun har vært på besøk i 7-8 timer for hun tror at det er stygt ment mot henne uansett hvor fint vi sier det, så det har vi rett og slett gitt opp.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #17 Skrevet 19. juni 2009 Ja, hun hørtest litt besatt ut... Kanskje hun veldig gjerne kunne tenkt seg å ha baby selv... Jeg er også tante til en nydelig liten tass, men det ville ikke falt meg inn å spurt om å få ta han med og vise han frem på jobb eller trille tur i tre timer uten videre. Tror du bør snakke med henne om dette (evt at mannen din snakker med søstera si) før hun blir enda mer intens... virker jo ikke som hun fatter hvor grensa går...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå