Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Jeg er ganske ny med betaling av regninger. Og lurte på en ting. På starten av kontonummeret jeg skal betale til står det < 5 >.. hva betyr det? Skal det sifferet være med i kontonummeret???? Jeg tok det ikke med når jeg betalte, og nå ble jeg redd for at jeg har betalt til feil konto Hva skjer hvis jeg gjorde feil,får jeg tilbake pengene da??
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Nei, det skal ikke med:) Så du har gjort rett, du:)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Ett kontonummer har 11 siffer, ofte står de slik 1234.56.78901, du skal ikke ha med det 5-tallet nei. Og om det hadde vært feil er det stor sannsynlighet for at nettbanken din sier fra. Det gjør den hvertfall til meg de gangene jeg har tastet feil på noe... Men skulle du betale feil engag, er det bare å kontakte eier av konto og håpe du får de tilbake fra vedkommende. Har aldri gjort det, men det burde vel gå greit om det skulle skje! Men det er veldig viktig å ta seg god tid og være sikker på at man taster riktig. En gang overførte jeg over 70 000 kr til noen, når jeg egentlig skulle overføre 7 000 kr. Var noget fortvilet da ja, men det gikk bra, de førte tilbake det jeg skulle ha tilbake. Dette var til en bedrift da, og i forbindelse med husbygging:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå