Gå til innhold

Graviditet og katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener jeg har hørt at man bør være forsiktig å kose med katter under graviditet? Noen som vet noe mer om hvorfor?

Jeg har jo en katt i krisehjem for dyrebeskyttelsen, og liten vits i at han er her om jeg ikke kan ta på han, liksom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har katt, og jeg kan jo ikke overse ho bare fordi jeg er gravid, ho er jo kose jenta mi. men det som er viktig å tenke på er håndhygienen, vaske hender hver gang du har kosa med katten. og så er det viktig å holde seg unna kattedoen, det er egentlig det viktigste å tenke på, for der er det fullt av bakterier som ikke er bra. utover det koser og steller jeg med ho som før.

Skrevet

Bare bruk fornuft, vask fingrene etter du har koset med katten og spesielt før du skal spise. Ikke farlig nei. Det er mer kattedoen man skal holde seg unna, men den har jeg tømt jeg da, bare passer på å vaske meg godt etterpå. Er jo ikke fysisk borti med hendene uansett så..

Skrevet

Jeg har katt og tar ingen forhåndsregler.

Jeg har god håndhygiene, men ikke pga av katta.

Så lenge katta er frisk er det ingenting å bekymre seg for. Derimot blir den syk, da kan det være fare for å bli smittet av Toxoplasma.

Skrevet

Da koser jeg trygt videre med han, jeg:) Har ikke hatt katt tidligere når jeg har vært gravid, så har aldri tenkt over det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...