maimora Skrevet 19. juni 2009 #1 Skrevet 19. juni 2009 Altså når de prøver å snu den i uke 37 eller hva det er. JM sa sist kontroll at hun lå "opp ned", men skulle vente en uke til for å se om hun snudde seg igjen. Så sa hun de ville prøve å snu den, men ikke nå om hvordan det blir gjort ....(!!!)?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 19. juni 2009 #2 Skrevet 19. juni 2009 Det er alldeles frivillig om du vil gjøre dette altså..... Jeg var på snuing med nr 2 og aldri i livet om jeg gjør det igjen. Det var ikke så himla vondt men jeg syns det var så fælt i forhold til den lille der inne. Så tårene sprutet.....Mislykket var det også men han snudde seg selv like før termin. Men sånn foregår det hvertfall: Ble lagt inn på formiddagen. Fikk veneflon og bricanyl intravenøst. Bricanyl skal hjelpe livmoren til å slappe av så det blir lettere å snu. Mens jeg fikk dette lå jeg med CTG for å se at babyen hadde det bra. Før de skulle begynne med snuinga fikk jeg tilbud om beroligende, men takket nei fordi jeg skulle kjøre hjem etterpå. Så prøvde de å snu. Det er ganske så brutalt så skal du gjøre dette så bør du ikke se på og jeg tror ikke mannen min hadde tålt å være tilstede heller. Jeg ble kjempedårlig og holdt på å svime av. Antakelig var det nok mest psykisk, men måtte hvertfall ha kaldt klut på panna. De finner rompa på babyen og så prøver de å vippe den rundt. Hvis de får det til så vil de holde hodet nede i bekkenet ei stund så babyen ikke spretter tilbake. Etterpå må du ligge i 2 timer på CTG for å sjekket at babyen tålte behandlingen. De må være fastende fordi de er i beredskap til å ta KS dersom babyen ikke tåler behandlingen eller at morkaka løsner. Sier jo litt..... Jeg vet det er enkelte sykehus som ikke gjør dette lenger og heller velger ks dersom babyen ikke snur seg selv. Ikke særlig positiv dette fra meg ser jeg, men syns ikke noe om denne praksisen.....
cammi78 Skrevet 19. juni 2009 #3 Skrevet 19. juni 2009 Hei, jeg er helt enig med henne over. Har også prøvd snuing, mislykket sådan. Grusomme greier, og jeg gjør det heller ikke igjen. Det var faktisk bedre med setefødsel... mi jente syns ikke det passet seg å snu seg igjen før fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå